شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۴۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نخستین جایزه ادبی داستان کوتاه پانصد واژه‌ای با عنوان «نویسندگان پارس» برگزار خواهد شد.

به گزارش پیام خبر، نخستین جایزه ادبی نویسندگان پارس در قالب  جشنواره ادبی با موضوع آزاد و چاپ کتاب داستان پانصدواژه‌ای برگزار می شود.

دبیر این جایزه ادبی، گفت: در راستای معرفی و شکوفاسازی استعداد نویسندگان و داستان کوتاه‌نویسان کشور و گسترش ادبیات داستانی و نیز کشف و معرفی  استعدادهای جوان در حوزه نویسندگی و حمایت از  نویسندگان مستعد اقدام به برگزاری نخستین جایزه ادبی نویسندگان پارس در قالب  جشنواره ادبی با موضوع آزاد و چاپ کتاب داستان پانصدواژه‌ای کرده است.

کرامت یزدانی از تمام صاحبان قلم دعوت کرد آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

مدیرمسئول انتشارات نویسندگان پارس با اعلام اینکه ۱۰۰ اثر منتخب در سال ۱۳۹۸ در قالب کتابی با عنوان «نویسندگان پارس» با هزینه این انتشارات چاپ و منتشر می‌شود، افزود: با نوشتن یک داستان کوتاه ۵۰۰ واژه‌ای، به روزهای تعطیل خود در ایام نوروزسال ۹۸، رنگ و معنایی دیگر ببخشید؛ بنویسید و در این جشنواره ادبی شرکت کنید و داستانک‌های خود را، برای انتشار به صورت کتاب، در اختیار ما بگذارید.

یزدانی با بیان اینکه آثار رسیده، بعد از انتخاب و ارزیابی ابتدایی، در یک هیئت چند نفره، داوری و ارزیابی نهایی می‌شوند، گفت: انتخاب آثار، کاملاً مستقل، بدون توجه به نام و سابقه صاحب اثر انجام می‌شود.

مدیر مسئول انتشارات نویسندگان پارس با تاکید بر اینکه به نفرات اول تا سوم جوایز نفیسی توسط انتشارات تعلق می‌گیرد در خصوص شرایط شرکت در  این جایزه ادبی گفت: هر نفر مجاز به ارسال فقط است؛ برای اثر خود نام تعیین کنید.

وی اضافه کرد: اثر فقط به صورت فایل ورد(word) ارسال و نحوه تایپ کاملاً ساده و بدون هیچ‌گونه افکتی و با فونت ۱۴ A Dastan باشد؛ فایل ارسالی باید بدون غلط املایی و نگارشی باشد.

یزدانی با اعلام اینکه تعداد واژگان نباید از ۵۰ واژه کمتر و از ۵۰۰ واژه بیشتر باشد، آثار فقط به پست الکترونیکی: nevisandegan.pars@gmail.com ارسال شوند.

دبیر جایزه ادبی «نویسندگان پارس»، تصریح کرد: موضوع پست الکترونیکی «شرکت در نخستین جشنواره ادبی نویسندگان پارس» درج شود.

یزدانی عنوان کرد: ۱۰۰ اثر منتخب در قالب کتابی با عنوان «نویسندگان پارس» به چاپ خواهد رسید؛ نحوه چینش آثار در کتاب بر اساس تاریخ ارسال اثر خواهد بود به این معنی که آثار منتخبی که زودتر ارسال شوند در چینش جلوتر قرار می‌گیرند.

دبیر جایزه ادبی یادشده، اضافه کرد: این مجموعه داستان قرار است در جمهوری اسلامی ایران منتشر شود و ناگزیر است حداقل‌های عرفِ چاپ و نشر داستان بر اساس ضوابط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را رعایت کند.

وی افزود: در فایل ارسالی نام و نام خانوادگی، شماره تماس، سن، تحصیلات، آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) و محل سکونت درج شود.

یزدانی یادآور شد: کلیه حقوق مادی و معنوی اثر بعد از چاپ کتاب متعلق به گردآورنده کتاب است که از طرف انتشارات مذکور معین می‌شود.

وی عنوان کرد: آثار منتخب در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در صفحه اینستاگرام و تلگرام انتشارات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

یزدانی اعلام کرد: علاقه مندان، اخبار و اطلاعات مربوط به جشنواره را فقط از طریق صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی انتشارات نویسندگان پارس دنبال و از تماس با انتشارات درباره فراخوان و جشنواره خودداری کنند.

آخرین مهلت شرکت در نخستین جایزه ادبی داستان کوتاه پانصد واژه‌ای «نویسندگان پارس»، ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ است.

 

کد خبر 21719

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید