جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ۰۰:۴۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در سال 97 تعداد 205 مصوبه در شورا شکل گرفت که 31 مورد طرح و 174 مورد لوایح بوده است، گفت: در برنامه پنج ساله سوم، 22 هدف کلان، 37 راهبرد و 60 سیاست گنجانده شده است.

به گزارش پیام خبر، نواب قائدی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر شیراز و رسانه همراه هم برای رسیدن به یک هدف هستند، آن هم بهبود وضع شهر است، گفت: رسانه ها دنبال شفافیت مسائل هستند و شورا هم در همین راستا گام برداشته است.

رئیس کمسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در راستای محله محوری سال 97، کارهایی را انجام دادیم، اظهارداشت: برنامه ریزی های شورا همه در راستای رفاه عمومی شهروندان است و برنامه محوری را مد نظر قرار دادیم و هرگز دنبال پروژه محوری نبودیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه شاخص هایی که در برنامه پنج ساله گنجانده شده به خوبی در حال اندازه گیری است، یادآور شد: برنامه پنج ساله سوم یکی از برنامه های مهمی است که مد نظر قرار گرفته است و در آن 22 هدف کلان، 37 راهبرد و 60 سیاست گنجانده شده است و با 150 شاخص مختلف اندازه گیری می شود.

قائدی با تاکید بر اینکه یکی از کارهای زیرساختی در راستای شفافیت، ایجاد سامانه شفافیت شهرداری بود با دقت نظر شورا شکل گرفت و اکنون همه قراردادهای شهرداری از لحاظ مالی و غیره در آن قرار می گیرد، تاکید کرد: با زیرساخت هایی که فراهم شده، سال 98 را سال شکوفایی حمل و نقل عمومی و ترافیک می دانیم.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی باغ های قصردشت از دیگر برنامه هایی است که در شورا دنبال می شود و لایحه آن را هم شهردار 2 هفته پیش به شورا ارائه کرد، اظهارداشت: حوزه کمسیون سلامت، محیط زیست و زندگی شهری روزانه با سلامت و زندگی مردم در ارتباط است و یکی از حوزه های مهم محسوب می شود.

سخنگو شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری این مطلب که شیراز از منظر گردشگری بسیار شاخص است اما به آن توفیقی برای حذب گردشگر باشد، دست پیدا نکرده ایم، افزود: ایجاد دهکده «آرامش»، تغییر کاربری سینما «مهتاب» و بهسازی وضعیت سینما «بهمن» در کمسیون فرهنگی پیگیری می شود.

قائدی با اشاره به اینکه در سال 97 تعداد 205 مصوبه در شورا شکل گرفت که 31 مورد طرح و 174 مورد لوایح بوده است، اظهارداشت: کمسیون گردشگری 2 مصوبه، کمسیون فرهنگی 17 مصوبه، کمسیون بودجه 34 مصوبه، کمسیون تلفیق و نامگذاری هر کدام پنج مصوبه، کمسیون خدمات شهری 9 مصوبه، کمسیون عمران 23 مصوبه و کمسیون اقتصاد و سرمایه گذاری چهار مصوبه داشتند و 82 نطق پیش از دستور توسط اعضای شورا قرائت شد و 14 مورد تذکر و 2 مورد سئوال از شهردار توسط اعضا شکل گرفت.

 

کد خبر 21899

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید