دوشنبه, ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۸ ذو القعدة ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ مه ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۱۳
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اولین جشنواره شهریاران شهرداری شیراز در سالن همایش های شهر شیراز با شناخت 18 شهروندی که بیشترین تماس را با 137 داشته اند، برگزار شد و در ادامه همچنین برترین حوزه های مختلف سامانه 137 و در ادامه 11 شهریار شهر شیراز معرفی شدند.

به گزارش پیام خبر، حمیدرضا اسماعیلی، امروز در اولین جشنواره شهریاران شهرداری شیراز که در سالن همایش های شهر شیراز برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت شهردار منطقه پنج شیراز گفت: خدمات ارزنده مرحوم مسعودی به شهر شیراز، بر هیچ کس پوشیده نیست.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز ضمن عرض تبریک به حوزه روابط عمومی شهرداری به خاطر کسب رتبه برتر، گفت: سامانه 137 در بین شهروندان و شهرداری به عنوان یک سامانه تصمیم ساز جا افتاده است.

حمیدرضا اسماعیلی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز

وی گفت: برخی اوقات وقتی بودجه شهرداری را به شورا اعلام می کنیم از بیشترین تقاضای مردم که به 137 ارائه شده است، به عنوان یک هدف و ردیف بودجه مورد توجه قرار می دهیم.

اسماعیلی اضافه کرد: شهروندانی که با این سامانه تماس می گیرند شهرداری را در تصمیم سازی یاری رسانی می کنند و اکنون سامانه 137، مسیر تکامل خودش را به سمت سامانه پویا، کارآمد و چابک طی می کند.

وی افزود: توجه به رفع مشکلات مهمترین اساس یک سازمان است و بتوانیم در راستای رفع مشکلات مردم اعتماد سازی کنیم و آمار تعداد تماس ها رشد داشته است.

اسماعیلی گفت: همه همکاران ما تمام تلاش کردند که مشکلی که اعلام شده را رفع کنند و در صورت اینکه مشکل مورد نظر رفع نشد، برای رفع آن در زمان های دیگر بکوشند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: برخی تماس ها به طور مثال روشنایی خیابان جز وظایف شهرداری نیست و این موارد را هم جمع آوری می کنیم و به سازمان های ذیربط ارائه می کنیم.

وی گفت: کسانی که عوارض صنفی، خودرویی و خانه های خود را پرداخت کرده باشند، از 10 میلیارد تومان جایزه بهره مند می شوند و کسانی که عوارض را پرداخت کرده باشد، امتیاز بیشتری نسبت به ماه های دیگر دارد.

مسعود زارعی، در کمیسیون خدمات، محیط زیست شورای اسلامی شهر شیراز 15 پروژه احصا کردیم که یک مورد آن موضوع اعتماد مردمی است، گفت: هر منطقه باید یک بازارچه در تراز و ظرفیت شهرداری ایجاد کند و از اجاره آن صرف نظر کند و سود آن توجه به سفره مردم باشد.

رئیس کمیسیون خدمات، محیط زیست شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: نفس توجه به اعتماد مردم با تقویت سامانه 137 در ابعاد مختلف است و در سال گذشته نزدیک به 200 هزار تماس مردمی داشتیم که نشان از اعتماد مردم دارد و 70 درصد تماس های مردم مربوط به خدمات شهری است.

مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر شیراز

وی با اشاره به اینکه مکان 137 در شان مجموعه 137 نیست و باید ساختمان بزرگتری برای آن در نظر گرفته شود، اظهار کرد: مرکز سامانه 137 در مشهد مقدس بسیار گسترده تر از مرکز شیراز است و سه برابر شیراز هم دریافت تماس دارد.

زارعی گفت: کار ارزشمندی شکل گرفته است و شهرداری به منتقدین خودش توجه می کند و اینکه جمعیتی به خودشان تکلیف کردند به سامانه تماس بگیرند، انسان های دغدغه مندی هستند و کارگروهی با حضور این افراد ایجاد شود تا از نظرات آنان استفاده شود و از این جمع مجموعه مطالبه گری ایجاد شود و یک برنامه ریزی جدی در بحث مطالبه گری شکل گیرد.

رضا جاویدی، هم گفت: مرکز ارتباطات مردمی شیراز و 137 در سال 1381 فعالیت خودش را آغاز کرد و از آن تاریخ تاکنون، این مرکز باید هدفمندتر، هوشمندتر، پیگیرتر و مدرن تر باشد و این هدف گذاری انحام شده است.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 180 هزار بار توسط شهروندان شیرازی، تلفن این مرکز زنگ خورد، اظهار کرد: پاسخگوی 24 ساعته شهروندان بودند که بیش از 80 درصد تماس های مردمی به موضوع خدمات شهری است.

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: ارتقا سامانه 137 را در سال گذشته با حمایت های مهندس زارعی شاهد بودیم و امروز تسریع در پاسخگویی، نظارت بر فعالیت ها در شهر و ایجاد ظرفیت در تصمیم سازی از جمله مواردی است که از سامانه 137 مورد انتظار بوده است.

جاویدی گفت: ارتباط بی واسطه با مردم، تعمیق فرهنگ مسئولیت پذیری، پاسخگویی، تحقق مردم سالاری را از طریق این سامانه پیگیری می کنیم، پیگیری عملیاتی و میدانی، نظارت دقیق و اجرای هوشمندانه، هماهنگی و هدایت اجرایی و پاسخگویی 24 ساعته، پایش عملکرد، شناسایی ضعف و قوت جز ماموریت این سامانه بوده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه 137 در ارتقا سطح آگاهی عمومی، موثر بوده است، اظهار کرد: تجلیل از شهروندانی که در طول سال بیشترین تماس را به 137 داشته اند و در اداره شهر شهرداری را یاری کردند را امروز شاهد بودیم.

جاویدی گفت: معرفی حوزه های برتر شهرداری که بیشترین فعالیت را داشته اند از دیگر برنامه های امروز بود.

وی گفت: امروز معرفی شهریاران را شاهد بودیم که از هر منطقه یک دانش آموز به عنوان سفیر شهریار معرفی شد.

اولین جشنواره شهریاران شهرداری شیراز

خاطر نشان می شود، در پایان اولین جشنواره شهریاران شهرداری شیراز در سالن همایش های شهر شیراز با شناخت 18 شهروندی که بیشترین تماس را با 137 داشته اند، برگزار شد و در ادامه همچنین برترین حوزه های مختلف سامانه 137 و در ادامه 11 شهریار شهر شیراز معرفی شدند.

 

کد خبر 231028

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید