جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. عکس
پنج شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ۱۶:۲۸
هر گرم طلای ۱۸عیار امروز ۴۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است که مقایسه آن با قیمت روز گذشته نشان دهنده افزایش ۴ هزار و ۳۸۱ تومانی در قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار است.

به گزارش پیام خبر، امروز پنجشنبه (29 فروردین) هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان  ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۷۴دلار معامله می‌شود این در حالی است که روز گذشته (چهارشنبه 28 فروردین ماه) هر گرم طلای 18 عیار با قیمت هر گرم  ۴۲۵ هزار و ۹۱۹ تومان ارزش‌گذاری شده  بود و هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۷۵دلار معامله می‌شد و شاهد افزایش 4 هزار و 381 تومانی در قیمت هر گرم طلا هستیم که شاید یکی از دلایل افزایش آن نزدیکی به نیمه شعبان و برگزاری جشن ها باشد.

امروز (29 فروردین) در بازار سکه نیز سکه بهار آزادی طرح جدید، سکه بهار آزادی طرح قدیم، نیم سکه بهار آزادی، ربع سکه بهار آزادی و سکه یک گرمی به ترتیب با قیمت های 4 میلیون و 770 هزار تومان، 4 میلیون و 550 هزار تومان، 2 میلیون و 620 هزار تومان، یک میلیون و 690 هزار تومان، 935 هزار تومان ارزشگذاری شده است.

این در حالی است که روز گذشته (چهارشنبه 28 فروردین) سکه بهار آزادی طرح جدید با قیمت 4 میلیون و 700 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 4 میلیون و 550 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی با قیمت 2 میلیون و 610 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 680 هزار تومان و سکه یک گرمی با قیمت 935 هزار تومان عرضه می شود. مقایسه قیمت ها طی این دو روز نشان می دهد که در بازار سکه کامل طرح جدید و نیم سکه افزایش قیمت به ترتیب 70 هزار تومانی و 10 هزار تومانی داشته اند.

 بنابراین گزارش در بازار ارز نیز در بازار آزاد دلار، یورو، پوند، درهم، لیر، یوان چین، دلار کانادا، دلار استرالیا و کرون سوئد به ترتیب 13 هزار و 640 تومان، 15 هزار و 500 تومان، 18 هزار و 150 تومان، 3 هزار و 720 تومان،  2 هزار و 410 تومان، 2 هزار و 40 تومانف 10 هزار و 150 تومان، 9 هزار و 900 تومان، هزار و 450 تومان مبادله می شود.

در بازار ارز نیز امروز (29 فروردین) صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۳۵۰ خریداری می‌کنند. همچنین صرافی های بانکی یور ردو امروز (28 فروردین) با قیمت 15 هزار و 350 هزار تومان خریداری می کنند و با قیمت 15 هزار و 400 تومان به مردم می فروشند.

این در حالی است که در بازار آزاد روز گذشته (چهارشنبه 28 فروردین) دلار با قیمت 13 هزار و 600 تومان، یورو با قیمت 15 هزار و 300 تومان، پوند انگلیس با قیمت 18 هزار و 150 تومان، درهم با قیمت 3 هزار و 720 تومان، لیر با قیمت 2 هزار و 410 تومان، یوان چین با قیمت 2 هزار و 40 تومان، دلار کانادا با قیمت 10 هزار و 150 تومان، دلار استرالیا با قیمت 9 هزار و 900 تومان و کرون سوئد با قیمت هزار و 450 تومان مبادله می شد. مقایسه قیمت ارز طی این 2 روز نیز نشان می دهد که دلار و یورو با افزایش قیمت مواجه شده اند.

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز (پنجشنبه 29 فروردین) اعلام کرد که براساس آن نرخ ۱۹ ارز نسبت به روز چهارشنبه افزایش و قیمت ۱۵ واحد پولی دیگر مانند یورو و پوند کاهش یافت. نرخ دلار و ۱۲ ارز دیگر نیز ثابت ماند. بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین روز جاری هر پوند انگلیس با ۶۹ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۴ هزار و ۷۶۷ ریال و هر یورو نیز با ۳۴ ریال افت ۴۷ هزار و ۴۳۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۱ هزار و ۵۷۹ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۴۱ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۴۳ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۵۴ ریال، روپیه هند ۶۰۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۱۱۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۹ هزار و ۶۱۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۵۳۸ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۳۵۴ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۴۴۵ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۲۲۸ ریال، راند آفریقای جنوبی ۳ هزار ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۲۸۳ ریال، روبل روسیه ۶۵۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۶ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۱۴۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۳۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۵۷ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۴۰۷ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۵۸۶ ریال تعیین شد.

افزون بر این نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۵۹ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۱۸۶ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۷۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲ هزار ۲۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۵۴ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۶ هزار و ۹۵۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۵۹ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۵۹۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۹۲ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۰ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۶۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۱ هزار و ۲۹۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.

 

کد خبر 23835

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید