به گزارش پیام خبر، مدیریت ارشد شهری شیراز و هیئت همراه ضمن بازدید میدانی از اَبَرپروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم که محوری شریانی در گلوگاه ورودی چند استان و تسهیلگر گره ترافیکی شمال و شمال غرب شیراز است، جلسه کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر را نیز در محل این پروژه برگزار کرد.
محمدحسن اسدی در این بازدید تاکید کرد: این پروژه نمادی از کار و مدیریت جهادی است که به همت قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) درحال اجراست.
شهردار کلانشهر شیراز با یادآوری اینکه کار اجرای این پروژه از دو سال پیش آغاز شده و قرار است تا پایان سال جاری به بهرهبرداری برسد، تصریح کرد: پیشرفت پروژه با وجود پیچیدگی و حجم بالای کار بسیار خوب و قابل توجه است که این موضوع نشاندهنده همکاری بین شهرداری و پیمانکار است که باعث شده پروژه با کمترین مشکل پیش برود.
به گفته این مقام ارشد شهری؛ پروژه بزرگمقیاس زیرگذر نیمه مسقف گویم تاثیر زیادی بر محور شمال غرب شیراز دارد و از نظر زیبایی نیز خاص است.
اسدی ابراز امیدواری کرد که ادامه کار نیز با همین سرعت پیش رود تا به موقع تحویل مردم شود.
رضا محمدیان نیز اظهار کرد: پروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم در مراحل نهایی اجرای خود قرار دارد.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه خاکبرداریها به پایان رسیده و نمای داخلی پروژه در حال اتمام است، گفت: تلاش بر این است که این پروژه بهموقع به بهرهبرداری برسد.
این سیاستگذار شهری در حوزه عمران، مشخصات فنی این پروژه را منحصربهفرد دانست و افزود: عرض دهانه زیرگذر حدود ۶۰ متر است و سه باند در هر طرف زیرگذر برای عبورومرور خودروها احداث میشود.
وی بیان کرد: باندهای تردد در روی زیرگذر اجرا خواهد شد و ویدهایی که در رفوژ وسط طراحی شده، نور و هوا را به داخل زیرگذر وارد میکند و به تهویه مناسب کمک میکند.
محمدیان ادامه داد: کف زیرگذر با بتن مسلح به ضخامت حدود ۲۵ سانتیمتر و سپس آسفالت به ضخامت ۵ سانتیمتر پوشش داده میشود که عمر مفید آن بیش از ۸۰ سال پیشبینی شده است.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر همچنین طول زیرگذر را 2 کیلومتر عنوان و بیان کرد: این پروژه با نماسازی مناسب به عنوان دروازه شهر، نمایانگر اقتدار فنی و عمرانی مهندسان شیراز خواهد بود.
محمد امین نیز اظهار کرد: این پروژه عظیم شهری به طول دو کیلومتر طراحی شده تا مشکل ترافیکی ورودی شهر شیراز در محدوده گویم را حل کند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: عملیات اجرایی این پروژه از بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر در مراحل پایانی خود قرار دارد که با اجرای سیستم روشنایی و نماسازی آن، پیشبینی میشود که ظرف چند ماه آینده به بهرهبرداری برسد.
به گفته وی؛ پروژه بزرگمقیاس زیرگذر نیمه مسقف گویم تاثیر زیادی بر حملونقل و ترافیک ورودی شمال غربی شیراز خواهد داشت.
معاون شهردار شیراز همچنین بیان کرد: این پروژه امکان تردد همزمان سه مسیر تندرو در هر جهت و سه مسیر کندرو در هر جهت را فراهم میکند که در مجموع به ۱۲ مسیر عبوری میرسد و این در حالی است که در گذشته تنها پنج مسیر وجود داشت و افزایش هفت مسیر ظرفیت قابل توجهی را در حوزه حملونقل این محور ایجاد میکند.