
به گزارش پیام خبر، محمدعلی جهاندیده در این جلسه ضمن تبریک مبعث رسول اکرم و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی بر لزوم توجه بیش از پیش مدیران به دانشآموزان و مسائل مربوط به آسیبهای اجتماعی تاکید کرد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه سه با اشاره به دغدغه وزیر آموزش و پرورش بر اجرای صحیح و مستمر طرح نماد، گفت: انتخاب ناحیه سه به عنوان یکی از پایگاههای هدف این طرح در کشور را به فال نیک میگیریم تا بتوانیم قدمهای مهمی را برای دانشآموزان برداریم.
به گفته جهاندیده تاکید وزیر آموزش و پرورش بر اجرای دستورالعمل پیشگیری و مداخله در آسیبهای روانی و اجتماعی مدارس را دلیلی بر حساسیت این موضوع دانست و گفت مقام معظم رهبری بر این موضوع اصرار دارند و هوشیاری اهالی فرهنگ به این مهم را خواستار هستند.
برگزاری جلسههای مختلف با مدیران مدارس و تبیین دستورالعمل پیشگیری و مداخله در آسیبهای روانی اجتماعی و اجرای دقیق آن، تاکید بر افزایش تابآوری دانشآموزان، توجیه والدین و معلمان در برخورد و رفتار با آنان، پرهیز از هرگونه تنبیه بدنی، محرومیت از کلاس و مدرسه و پرهیز از رفتارهای تحقیرآمیز و حفظ کرامت انسانی از جمله مواردی بود که جهاندیده بر اجرای منظم و درست آن تاکید کرد.
جهاندیده به اقدامات صورت گرفته و جلسههای برگزار شده با فرهنگیان در مقاطع و بخشهای مختلف ناحیه سه اشاره کرد و پایین بودن سطح تابآوری در جامعه و به تبع آن در دانشآموزان را زنگ خطر جدی دانست که ضرورت مراجعه به سامانه نماد و تکمیل فرم غربالگری دانشآموزان را یادآور میشود.
وی طرح نماد را معلم محور دانست و همراهی و همکاری همه کارکنان در مدارس را خواستار شد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه سه به شناخت درست بزرگسالان و اولیای تربیتی از رفتارها، خواسته و نیازها، مشکلات و مطالبات کودکان و نوجوانان تاکید کرد تا این شناخت درست به تصمیمسازی و تصمیمگیری صحیح و تربیت بیانجامد.
او دانشآموزان را ولینعمت دانست و بالابردن تابآوری اولیای مدرسه در برابر مشکلات و به ویژه رفتارها و ناهنجاریهای دانشآموزان را یک ضرورت عنوان کرد.
جهاندیده هویتبخشی به دانشآموزان را یکی از راههای مهم در افزایش تابآوری آنان دانست که به دیده شدن و برانگیختن حس مسوولیت در آنها کمک کرده و امیدآفرینی در بین دانشآموزان و کاهش آسیبها را به دنبال دارد.
این جلسه با برپایی کارگاه مشاوره با حضور ندا خورشیدی دکترای روانشناسی ادامه و پایان یافت.