یکشنبه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ | ۲۸ شوّال ۱۴۴۶ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۵ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
یکشنبه, ۱۷ فروردین ۱۴۰۴ ۱۶:۳۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرپرست معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس گفت: بی‌تردید همه اقدامات شهرداری در تقویت برند فرهنگی و گردشگری شیراز مؤثر بوده و ما به‌زودی با برگزاری هفته‌های فرهنگی متقابل با استان‌ها، این پیوندها را گسترش خواهیم داد.

به گزارش پیام خبر، مهدی پارسایی، در صحن علنی شورای شهر شیراز به فعالیت‌های انجام‌شده در ایام نوروز ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: شیراز امسال دوباره نشان داد که نه تنها شهری برای سفر، بلکه مقصدی برای زیارت، هویت‌یابی و میزبانی فرهنگی است.

سرپرست معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس افزود: بازدید از اماکن مقدس و فرهنگی مانند حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و آرامگاه حافظ برای بسیاری از مسافران جنبه‌ای فراتر از گردشگری دارد و به نوعی زیارت هویتی محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

پارسایی از اقدامات شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر در خلق تجربه‌ای مثبت برای گردشگران تقدیر کرد و گفت: همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی، برپایی موکب‌های مردمی، اجرای برنامه‌های موسیقی اقوام، توزیع بروشورهای فرهنگی و نصب تابلوهای یادبود مسافران از سراسر کشور و ثبت خاطرات آنان، همگی نشان‌دهنده درک عمیق مدیران شهری از هویت چندلایه شیراز است.

وی به چاپ بروشور ویژه‌ای برای مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار شاهد چاپ بروشوری بودیم که به گردشگری رمضان پرداخت و توانست شیراز را به عنوان شهری مهمان‌نواز در این ماه مبارک معرفی کند.

پارسایی همچنین به برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در روز ۱۲ فروردین اشاره کرد و گفت: اجرای گروه‌های موسیقی مجاز، حضور پرشور مردم و هماهنگی با وزارت ارشاد برای فعالیت هنرمندان، جلوه‌ای فرهنگی به این ایام بخشید.

وی در پایان از شهردار شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر دستگاه‌های اجرایی که در این ایام نقش‌آفرینی کردند قدردانی کرد و گفت: بی‌تردید همه این اقدامات در تقویت برند فرهنگی و گردشگری شیراز مؤثر بوده و ما به‌زودی با برگزاری هفته‌های فرهنگی متقابل با استان‌ها، این پیوندها را گسترش خواهیم داد.

 

کد خبر 251333

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید