
به گزارش پیام خبر، این نشست با حضور محمدحسن اسدی شهردار شیراز، سردار محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع)، روحاله رضوینژاد مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، آرش فرجزاده قائممقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری شیراز، محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، علی کلانتری رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز و جمعی مدیران این دو حوزه برگزار شد.
رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز در خصوص پیشرفتهای پروژه قطار شهری به تشریح جزئیات پرداخت و روحیه پاسداری را در راستای امیدآفرینی و خدمت به مردم دانست.
علی کلانتری با اشاره به استفاده از دستگاههای حفاری مکانیزه (TBM) در خط ۲ قطار شهری شیراز، به چالش حفاری ۴ کیلومتر از فلکه گاز تا کلبه سعدی اشاره کرد که در سال ۱۳۹۸ با دستگاههای موجود غیرممکن اعلام شده بود.
وی افزود: یک تیم جوان و دستگاه حفاری مکانیزه وارد عمل شد و با بازنگریهای لازم، کاتری طراحی شد که قابلیت حفاری در زمینهای نرم و سخت را داشته باشد.
رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز ادامه داد: با طراحی برشهایی برای دستگاه، انجام تنشگیری حرارتی تخصصی و جانمایی مجدد مسیر با بازنگری ۶ ماهه، دستگاه آماده شد. این اقدامات منجر به حفاری ۳۵۰ متر بهصورت ماهیانه ش و در نهایت شاهد اتمام این بخش از پروژه سه ماه زودتر از برنامه زمانبندی بودیم.
به گفته کلانتری، در این ۴ کیلومتر، حتی نیاز به تعویض قطعهای در دستگاه در زمین سخت نیز لازم نشد.
- برچسب
- حمل و نقل
- ناوگان ریلی
- شهرداری