شنبه, ۰۳ خرداد ۱۴۰۴ | ۲۵ ذو القعدة ۱۴۴۶ قمری | ۲۴ مه ۲۰۲۵ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ ۱۱:۴۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رئیس کمیسیون ترافیک، حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ظرفیت حمل و نقل عمومی شهر تا پایان سال ۱۴۰۶، 2 برابر خواهد شد و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در پروژه خط ۳ مترو شیراز؛ صرفه‌جویی در زمان اجرا و کاهش چشمگیر هزینه‌ها را به دنبال دارد.

به گزارش پیام خبر، رضا محمدیان، در بیست و هشتمین بازدید شبانه مدیریت شهری از پروژه‌های بزرگ عمرانی، از پیشرفت‌های خط ۳ مترو شیراز ابراز خرسندی کرد و گفت: این پروژه را نمادی از همت، اعتماد و مهارت مهندسی ایرانی دانست.

خط سه مترو، پروژهی با نمادی از همت، اعتماد و مهارت مهندسی ایرانی

رئیس کمیسیون ترافیک، حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید از ایستگاه‌های مترو میلاد به اهمیت پروژه خط ۳ اشاره کرد و گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی به مرحله بهره‌برداری نزدیک شده و تحولی اساسی در نظام حمل و نقل شیراز ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: این طرح نه تنها میزان جابه‌جایی مسافران را افزایش می‌دهد، بلکه ترافیک را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد و کیفیت سفرهای درون‌شهری را بهبود می‌بخشد.

وی با تاکید بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد خط ۳ مترو، اظهار داشت: هر ایستگاه این خط داستان خاص خود را دارد؛ از حفاری در عمق خیابان‌های شلوغ تا نفوذ به بستر رودخانه. ایستگاه میلاد، ایستگاه پل بصیرت و ایستگاه چمران هرکدام چالش‌های فنی خاص خود را دارند که با دقت مهندسی ایرانی در حال حل شدن است.

بهره گیری ازدستاوردهای جدید کاهش زمان و صرفه جویی مالی در اجرای این پروژه

وی همچنین به دستاوردهای بزرگ این پروژه اشاره کرد و افزود: دستگاه حفار TBM که برای نخستین بار در کشور به کار گرفته شده، بدون توقف در ایستگاه‌ها عبور می‌کند و نیازی به حفاری در خود ایستگاه‌ها ندارد این فناوری نه تنها زمان اجرا را کاهش می‌دهد، بلکه میلیاردها تومان از هزینه‌های پروژه را نیز کاهش می‌دهد.

ظرفیت حمل و نقل عمومی شهر تا پایان سال ۱۴۰۶، 2 برابر خواهد شد

محمدیان با ابراز امیدواری از ادامه روند کنونی، گفت: اگر این سرعت و دقت ادامه یابد، تا پایان سال ۱۴۰۶ شیرازی‌ها به مترویی دست خواهند یافت که نه تنها ترافیک را کاهش می‌دهد، بلکه ظرفیت جابه‌جایی مسافر را 2 برابر می‌کند.

وی در ادامه به آمارهای قابل توجهی اشاره کرد و گفت: این پروژه پوشش جمعیتی ۸۰۰ هزار نفری از معالی‌آباد تا گویم را در بر می‌گیرد و ظرفیت جابه‌جایی را از ۱۰۰ هزار به ۲۰۰ هزار مسافر در روز افزایش می‌دهد.

ویژگی منحصر به فرد دیگر این پروژه کمترین حد آلودگی صوتی است

محمدیان همچنین به ویژگی‌های کم‌صدای این پروژه اشاره کرد و افزود: اگر مردم شیراز به دیواره‌های ایستگاه‌ها توجه نکنند، هرگز متوجه نخواهند شد که زیر پایشان بزرگ‌ترین پروژه مهندسی شهر در حال اجراست. این مهارت مهندسان ایرانی است که در حال ساخت شهری جدید در زیر زمین بدون اختلال در زندگی روزمره مردم هستند.

وی در پایان تاکید کرد: خط ۳ مترو شیراز نه تنها یک پروژه عمرانی است، بلکه نماد همت والای مدیریت شهری، مهندسان ایرانی و اعتماد مردم به این طرح است.

خوشبختانه در این روده مدیرتی و شورا شهر شیراز توانسته الگو ساز در زمینه های مختلف باشد و این پروژه می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد و نشان دهد که با فناوری و برنامه‌ریزی دقیق، می‌توان چالش‌های بزرگ شهری را به فرصت‌های بی‌نظیر تبدیل کرد.

 

کد خبر 252710

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید