
به گزارش پیام خبر، آرش فرجزاده، در بازدید شبانه از پروژه خط ۳ قطار شهری، با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساختهای حمل و نقل در شهر، گفت: این طرح با هدف تسهیل تردد در غرب شهر و بهرهگیری از تکنولوژیهای نوین، بهزودی به الگوی موفقی در عمران شهری تبدیل خواهد شد که سرعت و کارایی را در سیستم حمل و نقل شیراز افزایش خواهدداد.
افزایش سرعت و کارایی را در سیستم حمل و نقل شیراز با استفاده از تکنولوژیهای روز
آرش فرجزاده، قائم مقام شهرداری شیراز، در بازدید شبانه از روند اجرایی پروژه خط ۳ قطار شهری، که با حضور رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، اظهارگفت: در طرح تفصیلی شهر شیراز که مربوط به شش سال گذشته است، توسعه شیراز به سمت غرب پیشبینی شده و محدوده خدماتی کمربندی نیز در نظر گرفته شده است این موضوع نشاندهنده آن است که در طرح تفصیلی، توسعه محدوده غربی شهر شیراز بهطور واضح مشخص شده است.
توسعه راهها در دستور کارشهرداری شیراز
وی افزود: بهمنظور این توسعه، شهرداری شیراز توسعه راهها را در دستور کار قرار داد و بسیاری از مسیرهای تردد به سمت غرب تکمیل و بازگشایی شد که محورهای آیتالله حائری، شهید آیتالله رئیسی و بزرگراه حسین الهاشمی از جمله مهمترین این محورها هستند.
فرجزاده تصریح کرد: در راستای توسعه حمل و نقل، که شامل مترو و اتوبوس میشود، توجه جدی به توسعه خطوط مترو در سمت غرب ضروری بود که این اقدام با درایت شورای اسلامی شهر شیراز و معاونت حمل و نقل انجام شد و اجرای خطوط مورد موافقت و تایید شورای حمل و نقل کشور قرار گرفت که بعد از مصوب شدن طرح جامع حمل و نقل و تخصیص اعتبار به تبع آن، سرعت اجرای پروژه افزایش یافت.
ویدر ادامه تصریح کرد:استفاده از تکنولوژیهای بهروز، زمان و هزینه احداث خطوط کاهش داده و این خطوط به زودی به محور غربی شیراز متصل خواهد شد.
وی همچنین اشاره کرد که محور غربی شیراز، محور تردد به سمت جنوب و شمال نیز در دستور کار است و گفت: طی روزهای گذشته در نشست شهرداران کلانشهرهای کشور، برخی از مدیران شهری اذعان داشتند که حوزه کار مترو در شیراز از تمام کشور فعالتر و پررنگتر است.
فرج زاده گفت: خوشبختانه باهمت مدیریت شهری وشورای اسلامی شهر شیراز و تلاش شبانه روزی تکنیسن ها مهندیسی و کارگران زحمت کش شهرداری در حال حاضر، خط یک روزانه با ۱۰۰ هزار مسافر در حال مسافرگیری است و خطوط ۲ و ۳ با سرعت در حال اجرا است و همچنین عملیات اجرایی خط ۴ نیز آغاز شده است.
وی افزود، در حوزه مترو در شیراز، یک شهر زیرزمینی در حوزه حمل و نقل و تردد در حال شکلگیری است و این موضوع بههمراه توسعه در حوزه راهها و شهرسازی، نشاندهنده قدرت عمرانی شهر شیراز است.
قائم مقام شهردار شیراز در پایان افزود: با این حجم از کار عمرانی که با تکنیکهای بهروز در حال انجام است، اقدامات ستودنی هستند و ما به این پیشرفتها بسیار افتخار میکنیم.