
به گزارش پیام خبر، جعفر قادری گفت: در این راستا این قطعه که از انتهای قطعه هشت آزادراه شیراز-اصفهان (محدوده دره مارون) آغاز میشود و تا بعد از دشت ارژن ادامه مییابد، با برآورد فعلی به ۱۵ همت منابع مالی نیاز دارد.
وی با اشاره به محدودیتهای مشارکت دولت و بخش خصوصی در پروژههای آزادراهی، اظهار داشت: با توجه به اینکه سهم مشارکت دولت معمولاً بیش از ۵۰ درصد و شرکتهای خصوصی به عنوان سرمایهگذار و سازنده بیش از ۳۰ درصد نیست، با یک خلا ۱۵ تا ۲۰ درصدی در تامین منابع مواجه هستیم.
نماینده مردم شیراز با اشاره به تجربه موفق جذب سرمایهگذار در پروژههایی نظیر کمربندی دوم جنوبی و شمال شرق شیراز با مشارکت شهرداری، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت شهرداری شیراز در قطعه نخست آزادراه شیراز-بوشهر، بتوان این پروژه را با سرعت بیشتری به پیش برد.
دکتر قادری با بیان اینکه تفاهمنامه سه جانبه پس از امضا برای تایید نهایی به دولت ارسال خواهد شد، افزود: به طور معمول، پروژههای این چنینی بسته به میزان تامین منابع، حدود سه تا چهار سال به طول میانجامند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت این آزادراه در کاهش زمان سفر بین شیراز و بوشهر از حدود چهار و نیم ساعت به دو ساعت و کاهش تصادفات ناشی از ترافیک و سرعت بالا در مسیر فعلی، بر ضرورت تسریع در احداث آن تاکید کرد.
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برای تعیین تکلیف سایر قطعات این آزادراه، از رایزنی با شهرداری بوشهر، منطقه آزاد بوشهر و هلدینگ خلیج فارس برای مشارکت در قطعات بعدی خبر داد.
دکتر قادری در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط، شاهد تسریع در روند احداث این پروژه مهم و بهرهمندی مردم از مزایای آن باشند.
- برچسب
- آزاد راه
- شیراز
- نماینده مجلس