پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۴۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بورس و اوراق بهادار که هفته معاملاتی خود را با ریزش شاخص آغاز کرده بود امروز در آغاز معاملات همراه با رشد بود.

به گزارش پیام خبر، بورس و اوراق بهادار که هفته معاملاتی خود را با ریزش شاخص آغاز کرده بود امروز در آغاز معاملات همراه با رشد بود به طوری که شاخص کل با رشد ۱۶۰۱.۷۴ واحدی به جایگاه ۲۰۵ هزار و ۶۷۰ واحد رسیده است.

نمادهای خساپا – سایپا، وبملت - بانک ملت، وتجارت - بانک تجارت، فولاد - فولاد مبارکه اصفهان، خودرو - ایران‌ خودرو، رمپنا - گروه مپنا (سهامی عام) و وبصادر - بانک صادرات ایران امروز جزو نمادهای پربیینده هستند که در آغاز معاملات امروز تنها دو نماد خساپا – سایپا و خودرو - ایران‌ خودرو روز خود را با روند نزولی آغاز کردند و سایر نمادها روند صعودی در معاملات دارند.

این گزارش می افزاید: شاخص کل فرابورس نیز امروز (دوشنبه 23 اردیبهشت) در آغاز معاملات با ریزش ۳۳.۴۰ واحدی به پله ۲ هزار و ۵۴۰ واحدی رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۸۵۰ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۲۵۰ میلیون سهم طی ۲۲ هزار نوبت معاملاتی است.

نمادهای پربیینده امروز فرابورس ذوب - سهامی ذوب آهن اصفهان، سمگا - گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، چکاپا - گروه صنایع کاغذ پارس، دی - بانک دی، غشهداب - کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، زماهان - مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان و بزاگرس - نیروگاه زاگرس کوثر هستند که در میان آنها تنها نماد ، دی - بانک دی روند نزولی داشته است.

بورس تهران 24 اردیبشهت 98

بنابراین گزارش این در حالی است که (یکشنبه 22 اردیبهشت) شاخص کل بورس از دقایق نخست معاملات ریزش داشت و به جایگاه 206 هزار و 517 واحد رسیده بود و این ریزش در همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام تا پایان ساعات معاملات ادامه داشت به طوری که شاخص کل با ۵۰۸۷ واحد ریزش معادل ۲.۴۳ درصد به ۲۰۴ هزار و ۶۷ واحد رسیده بود.

 شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۴۶۰ واحد افت معادل ۲.۴۳ درصد به ۵۸ هزار ۵۸۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۸۹۰ واحد افت معادل ۲.۰۳ درصد به ۴۳ هزار و ۳۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۱۹ واحد کاهش، معادل ۲۰۳ درصد به ۲۹ هزار و ۹۳۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۷۹۰ واحد ریزش، معادل ۲.۵۵ درصد به ۲۲۸ هزار و ۳۲۴ واحد، شاخص بازار اول با ۴۱۲۷ واحد افت معادل ۲.۶۲ درصد به ۱۵۳ هزار ۴۳۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۳۵۱ واحد ریزش معادل ۲.۰۹ درصد، به ۳۹۱ هزار و ۷۵۴ واحد رسیده بود.

به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۵۳ هزار و ۹۷۲ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۴۸۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۷۸۳ هزار و ۸ میلیارد تومان رسیده بود.

 

کد خبر 25550

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید