پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۵۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر عامل کارخانجات مخابرات ایران از رسانه ها خواست تا با مطالبه گری، مسئله بانک ها را زیر نظر بگیرند و گفت: بانک ها حاضر به ریسک نیستند و تنها ریسک را برای تولیدکنندگان می‌خواهند.

به گزارش پیام خبر، عبدالرضا رضوانی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC)، بزرگترین شرکت دانش بنیان کشور بوده که در سال 97 به عنوان دستگاه برتر مشخص شده است، گفت: این مجموعه از سال 46 تاسیس شده و 48 به بهره برداری رسیده که در طول 52 سال اولین مجموعه ای بوده که نیازهای مخابراتی کشور را تامین می کرده است.

مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) با تاکید بر اینکه در اواخر دهه 70 تا اواسط دهه 90 دوره افول داشت که به خاطر تغییرات تکنولوژی بود و از سال 85 در بورس فعالیت دارد، اضافه کرد: 14 هزار و 800 نفر اشخاص حقیقی و حقوقی سهام شناور را دارد که 53 درصد سهام را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه 35 درصد سهام عدالت، که متولی آن وزارت ارتباطات و 11 درصد سرمایه گذاری یک شرکت وابسته به یکی از بانک ها است، اظهارداشت: اولین اقدام بدهی های کلان بانکی را مشخص کند که 2 هزار و 410 میلیارد ریال با بانک تجارت داشت که با مذاکرات خوبی شکل گرفت و با حمایت بانک تجارت، 515 میلیارد ریال را از سود و 390 میلیارد ریال بدهی را به شکل خوش حسابی بخشیده شد.

رضوانی با اشاره به اینکه در پایان این بدهی به یک هزار و 510 میلیارد ریال رسید که 60 میلیارد ریال نقدی پرداخت و مابقی قسطی که یک هزار و 450 میلیارد ریال قسطی شد، اضافه کرد: تا اسفند 99 تنفس قسط داریم و هفت سال هم قسط پله کانی داریم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بدهی دیگری هم به صنعت و معدن و یک بدهی هم به بانک اقتصاد نوین هم وجود دارد، افزود: مطالبه بنگاه های اقتصادی است که نظام بانکی کشور نیاز به اصلاح جدی دارد، دولت باید ابزار اصلی را در اختیار تولیدکننده بگذارد و چطوری می شود بدهی ارزی با 33 درصد سود در نظر می گیرند و اگر بخواهیم تسویه حساب کنیم که باید با زیر یکصد میلیارد ریال پرداخت کنیم، اما بانک اقتصاد نوین، کیسه ای به اندازه 250 میلیارد ریالی دوخته است و تهدید کرده و اجرائیه صادر می کند.

وی با اشاره به اینکه برخی بانک ها در روز روشن دست در جیب مردم می کنند، آنهم در روز روشن، اضافه کرد: تمام هم و غم ما مطالبه از سیستم قضایی است اما مشکل ما طول کشیدن مسئله دعوی است که باعث می شود ما نتوانیم هیچ تسهیلاتی بگیریم و این باعث تعطیلی بنگاه می شود، یکی از فاکتورهای رونق تولید در کشور، مسئله نظام بانکی است و تا زمانی که بانک ها ریسک نمی کنند و همه ریسک را گردن تولید کننده می گذارید وضع تولید کنندگان خوب نخواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این بنگاه سهم تولید و سهم بازار به حداکثری رسیده است و 650 نفر نیروی انسانی داشت که سال 97، که اکنون 700 نفر نیرو دارد، یادآور شد: انتظار داریم دولت مشوق هایی برای بنگاه های تولیدی ایجاد کند تا بتوانیم راهی که شروع کردیم را با قوت ادامه دهیم.

وی از تولید چهار محصول دانش بنیان توسط این شرکت خبر داد که به تولید انبوه رسیده است، اظهارداشت: انتظار داریم شرکت هایی که رقابت غیر حرفه ای می کنند از سوی نهادهای نظارتی مورد بررسی قرار گیرند.

رضوانی تاکید کرد: پنجاهمین سال روز تاسیس این شرکت در تابستان سال جاری برگزار می شود.

 

کد خبر 25565

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید