یکشنبه, ۰۱ تیر ۱۴۰۴ | ۲۵ ذو الحجة ۱۴۴۶ قمری | ۲۲ ژوئن ۲۰۲۵ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ ۱۹:۲۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تبیین وضع مطلوب با طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر تربیت هوشمند را در دستور کار داریم لذا نقش خانواده و جامعه در تربیت هوشمند، زیر ساخت های لازم، نیازهای اجتماعی و فرهنگی و... از ملزومات تربیت هوشمند است.

به گزارش پیام خبر، مهندس محسن کلاری در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: با بررسی وضعیت آموزش در ایران و به تبع آن استان فارس و بر اساس آمار های عملکردی دانش آموزان، کشور ما از یازده سال گذشته تا کنون روندی صعودی داشته است البته این روند هنوز با مطلوب فاصله دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: استان فارس بر اساس پایشی که مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری ارائه کرده است، از نظرنرخ بیسوادی افراد بالای 6 سال در رتبه نهم کشور قرار دارد همچنین در خصوص کاهش درصد جمعیت بازمانده از تحصیل درسنین ۶ تا ۱۱ سال نیازمند برنامه ریزی جدی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از استمرار رشد نمرات امتحان نهایی دانش آموزان استان خبر داد و عنوان کرد: براساس پایش مجلس شورای اسلامی در موضوع «نسبت هزینه آموزش به کل هزینه خانوار» استان فارس در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش فارس، از تهیه طرح «تربیت هوشمند» در استان فارس خبر داد و اذعان کرد: توانمند سازی معلمان معطوف به ارتقای ظرفیت های آنان در ارائه دروس؛ فارسی، علوم و ریاضی و همچنین بسط عدالت آموزشی از قوانینی است که در طرح تربیت هوشمند به آنها استناد کرده ایم.

وی اضافه کرد: ساحت های ششگانه تربیت در سند تحول بنیادین در طرح «تربیت هوشمند» دیده شده است و ذی نفعان کلیدی این طرح شامل؛ معلم، دانش آموزان، والدین، مدیران و کادر اجرایی و نیروهای خدماتی می شود.

 

کد خبر 255740

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید