جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۹:۲۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیروی انتظامی سر موضوع امنیت به هیچ جناح و دسته ای معامله نمی کند، گفت: اجازه نمی دهیم آرامش، آسایش و احساس امنیت مردم را به مخاطره بیندازند و در حوزه اقتصادی یکی از وظایف نیروی انتظامی، مقابله با قاچاق در کشور است.

به گزارش پیام خبر، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی فارس، ضمن گرامیداشت یاد شهدای استان فارس، گفت: این استان 15 هزار شهید به اسلام تقدیم کرده است که قریب به یک هزار نفر آنان مربوط به نیروی انتظامی است که 60 درصد آن در دفاع مقدس و مابقی در تامین امنیت کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهارداشت: استان فارس ویژگی های خاصی دارد، این استان، استانی پهناور و اثرگذار از ابعاد امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه شان مردم بزرگوار استان فارس، ایجاد امنیت مثال زدنی است، اضافه کرد: به همت مسئولین و با رشادت های شهدا، امنیت مثال زدنی در فارس وجود دارد.

سردار اشتری با اشاره به اینکه جرائم خشن به 350 مورد در سال می رسید که امروز به کمتر 20 فقره کاهش یافته است، افزود: با اقتدار توام با هوشمندی و درایت با این جرائم برخورد شده است.

رئیس پلیس کشور با اشاره به اینکه این امنیت مثال زدنی در اقصی نقاط کشور وجود دارد، اضافه کرد: در موقعیتی قرار داریم که به لحاظ شرارت های آمریکایی ها و ایادی های خود و گروه های سلفی و تکفیری را به منطقه اعزام کردند و سعی داشتند که این کشور را نا امن کنند که به رهبری داهیانه، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فعالیت های نیروهای نظامی و انتظامی در درون و برون کشور، این دسیسه شوم دشمن اجرایی نشد.

وی اظهارداشت: امروز افتخار جمهوری اسلامی اینست که توانسته امنیت را در کشور و کشورهای همسایه مستقر کند و عزیزانی که به عنوان مستشار به حسب اعلام نیاز دولت سوریه به این کشور رفتند، دیدند که چه جنایتی شد آنان به هیچ کس رحم نکردند و می خواستند این موضوع را در ایران پیاده کنند.

سردار اشتری با یادآوری این مطلب تمام نیروهای نظامی، انتظامی، قضایی و امنیتی اجازه ایجاد ناامنی در کشور را نخواهند داد، گفت: کشور ایران، جای عرض اندام گروه های سلفی، تکفیری و اراذل و اوباش نیست.

وی با اشاره به شهادت امام جمعه کازرون که باعث تاثر مردم استان فارس شد، افزود: بعد از کمتر از چهار ساعت قاتل دستگیر شد و پیوند بین روحانیون و مردم در همدان و کازرون به نمایش گذاشته باشد.

رئیس پلیس کشور با اشاره به اینکه نیروی انتظامی سر موضوع امنیت به هیچ جناح و دسته ای معامله نمی کند، اضافه کرد: اجازه نمی دهیم آرامش، آسایش و احساس امنیت مردم را به مخاطره بیندازند و در حوزه اقتصادی یکی از وظایف نیروی انتظامی، مقابله با قاچاق در کشور است.

وی با اشاره به اینکه ارتقا فرهنگ ترافیکی و جلوگیری از درگذشت جانباختگان تصادف در فارس در سال جاری نسبت به گذشته 30 درصد کاهش جانباختگان حوادث را شاهد بودیم، افزود: در این جا از نمایندگان می خواهم که با توجه به گستردگی و تنوع کار نیروی انتظامی بیشتر از این نیرو حمایت کنند چرا که حمایت از نیروی انتظامی یعنی ارتقای امنیت و خیرین امنیت ساز بدانند که هرگامی که در این راستا بردارند برای آسایش و امنیت مردم برداشته اند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه اعتماد مردم به نیروی انتظامی، بزرگترین سرمایه به مردم است، افزود: احکام فرماندهی استان ها برای سه سال صادر می شود و بعد از آن یک سال و نهایت 2 سال تمدید می شود و گزارش هایی که برای فرماندهی می آمد نشان از فعالیت خوب نیروی انتظامی در فارس و پرسنل این نیرو بوده است.

این مقام نظامی تاکید کرد: سردار گودرزی به عنوان جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی منصوب می شود چرا که 16 استان مرزی با هشت هزار و 855 کیلومتر مرز در کشور وجود دارد و نیاز است که آن را تقویت کنیم و با این روحیه ای که این فرمانده دارد برای تامین بیشتر امنیت مرزها و توان اثربخش در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه از وجود سردار حبیبی برای فرماندهی استفاده شد و وی اهل تعامل، دلسوز کارکنان و ولایی است، اظهارداشت: سردار در هر پستی هم بوده است با لطف الهی موفقیت را از آن خود کرده است و با همکاری مسئولین و شورای تامین این فرمانده موفق خواهد شد و در سال های آینده تعالی و رشد را در استان خواهیم دید.

اشتری با اشاره به اینکه وظیفه ماست که امنیت در شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) به نهایت حد اعلا برسانیم، خاطر نشان کرد: فرماندهی کل قوا به صیانت و معیشت کارکنان نیروی انتظامی توصیه کردند.

 

کد خبر 27084

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید