سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۳ تیر ۱۳۹۸ ۰۱:۳۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بورس و اوراق بهادار در دومین روز از هفته نخست معاملاتی تیر ماه از ابتدای روز روند صعودی داشت و بر اساس آمار معاملات بورس امروز تا پایان معاملات همه شاخص‌های بورس با صعود مواجه شدند.

به گزارش پیام خبر، بورس و اوراق بهادار که ابتدای هفته خود را با ریزش شاخص کل آغاز کرده بود در دومین روز از هفته نخست معاملاتی تیر ماه از ابتدای روز روند صعودی داشت و شاخص کل با رشد ۵۲۳.۹۰ واحدی در جایگاه ۲۳۴ هزار و ۴۰۹ واحدی قرار گرفت. بر اساس آمار معاملات بورس امروز تا پایان معاملات همه شاخص‌های بورس با صعود مواجه شدند.

بنابراین گزارش، روند رو به رشد داد و ستدها در روز جاری (۲ تیرماه) باعث شد تا در پایان معاملات شاخص کل با ۳۵۷۳ واحد رشد معادل ۱.۵۳ درصد به ۲۳۷ هزار ۴۵۹ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۰۱۰ واحد افزایش معادل ۱.۵۳ درصد به ۶۷ هزار ۱۴۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱۰۸ واحد افت معادل ۲ درصد به ۵۶ هزار و ۴۴۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۵۷ واحد کاهش، معادل ۲ درصد به ۳۸ هزار و ۵۹۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۰۱۸ واحد رشد، معادل ۱.۵۳ درصد به ۲۶۷ هزار و ۴۶۱ واحد، شاخص بازار اول با ۲۸۵۹ واحد افزایش معادل ۱.۶۴ درصد به ۱۷۷ هزار ۴۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۰۸۱ واحد صعود معادل ۱.۳۳ درصد، به ۴۶۲ هزار و ۹۷۱ واحد برسد.

این گزارش می افزاید: نمادهای پربیننده صبح امروز (دوم تیر) بورس نمادهای خساپا – سایپا، وتجارت - بانک تجارت، وپاسار - بانک پاسارگاد، خودرو - ایران‌ خودرو، فولاد - فولاد مبارکه اصفهان، سفارس - سیمان فارس و خوزستان ورمپنا - گروه مپنا (سهامی عام) بودند که همگی در ساعات ابتدایی روز روند صعودی دارند و بر این اساس وامید با ۱۳۳ واحد، رمپنا با ۱۱۲ واحد، فملی با ۹۴ واحد، خودرو با ۸۸ واحدف فولاد با ۷۸ واحد، حکشتی با ۷۹ واحد، فولاد با ۷۸ واحد و اخابر با ۷۲ واحد رشد در ابتدیا روز جاری بیشترین را بر شاخص کل بورس داشتند.

بررسی جداول معاملاتی امروز بورس نشان می دهد ۷ نماد  کگل با ۱۳۷ واحد، پارس با ۱۲۵ واحد، وامید با ۱۲۳ واحد، وغدیر با ۱۱۳ واحد، همراه با ۱۰۹ واحد، مبین با ۱۰۹ واحد و رانفور با ۱۰۷ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند و قیمت سهام نمادهای کپشیر، غالبر، زپارس، سفار، غدام، لابسا و غسالم» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «بفجر، شفا، خمحور، کحافظ، دامین، کساوه و پسهند بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس در ۵۷۹ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۹۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۰۲ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان رسید.

این در حالی است که (اول تیر) بورس و اوراق بهادار روز خود را با ریزش ۱۲۷۹ واحدی آغاز کرد و ریزش شاخص کل بورس تا پایان ساعات معاملاتی روز گذشته ادامه داشت و شاخص کل در پایان معاملات با ریزش ۱۰۱۵ واحد معادل ۰.۴۳ درصد به جایگاه ۲۳۳ هزار و ۸۶۴ واحد رسید.

در این روز (اول تیر) نمادهای وتجارت - بانک تجارت، خساپا – سایپا، خودرو - ایران‌ خودرو، تاصیکو - سرمایه گذاری صدرتامین، وپاسار - بانک پاسارگاد، سفارس - سیمان فارس و خوزستان و رمپنا - گروه مپنا (سهامی عام) در لیست نمادهای پربیینده بورس قرار گرفتند اما همگی آنها روند نزولی را در آغاز معاملات برای خود ثبت کردند و بر اساس جداول معاملاتی در پایان ساعت معاملاتی روز گذشته نمادهای وتجارت - بانک تجارت، رمپنا - گروه مپنا (سهامی عام)، وپاسار - بانک پاسارگاد و خودرو - ایران‌ خودرو روند نزولی را در نماگر شیشه ای برای خود ثبت کردند.

(اول تیر) در پایان معاملات نمادهای فارس با ۲۰۲ واحدف رمپنا با ۱۰۵ واحد، خودرو با ۹۲ واحدف مبین با ۸۸ واحد رشد منفی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند و نمادهای شپنا با ۱۱۳ واحد، همراه با ۱۰۶ واحد و شخارک با ۶۹ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و و به این ترتیب در پایان معاملات در ۲۱۲ هزار و ۳۴۱ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۷۶۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۶۵۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۸۹ هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان رسید.

 

کد خبر 27383

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید