سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸ ۱۶:۴۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار گاز خطرناک مونواکسید کربن(CO) در یک مجتمع مسکونی واقع در خیابان شهید آقایی، موجب مسمومیت شدید پنج نفر از ساکنان این منزل مسکونی شد.

به گزارش پیام خبر، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر انتشار گاز مونواکسید کربن در یک مجتمع مسکونی، بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، آتش نشانان ایستگاه 5 را ساعت 12:26 دقیقه بعد از ظهر روز گذشته به خیابان شهید آقایی اعزام کرد.

محمد هادی قانع مدیر عامل سازمان آتش نشانی در این باره گفت:در یک منزل مسکونی گاز مونواکسید کربن از اتصالات دودکش دستگاه پکیج انتشار یافته و سپس به درون منزل نفوذ کرد که بر اثر آن، پنج نفر از اهالی منزل دچار گاز گرفتگی شدند .

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز در ادامه افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از تجهیز خود به دستگاه های تنفسی، جریان گاز را قطع و آن را غیر فعال کردند و درادامه نیزدرب و پنجره های واحد مسکونی را برای تخلیه گازهای سمی منواکسیدکربن گشودند.

وی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی به منظور نجات افراد آسیب دیده احتمالی، وارد راهروها و واحدهای مجتمع مسکونی شدند و 5 نفر از اهالی را که در داخل یکی از واحدهای مسکونی این مجتمع گرفتار و دچار مسمومیت شده بودند را از محل حادثه خارج کرده و برای اقدامات درمانی تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند.

قانع با بیان اینکه نقص فنی دودکش‌ها و اتصالات دستگاه پکیج و بخاری عامل اساسی مسمومیت‌ها و مرگ و میرهای ناشی از گاز مونوکسیدکربن است، ابراز کرد: بنابراین دستگاه های گرمایشی و مسیر خروجی دودکش آنها به شکل سالیانه باید توسط افراد متخصص مورد بازبینی ،سرویس و نظافت قرار گیرند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز در پایان گفت :آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه و بازدید از دودکش های مجتمع مسکونی و ارائه تذکرات ایمنی لازم به مدیر و ساکنین به ماموریت خود پایان دادند.

 

کد خبر 28003

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید