چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
یکشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۴۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس سازمان نظام مهندسی فارس گفت: صنعت ساختمان تنها صنعتی است که قادر است بیش از ۱۲۰ شغل را بصورت مستقیم و غیرمستقیم در هر ساختمان ایجاد کند.

به گزارش پیام خبر، مهندس سیف زاده، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در بازدیدی که از نمایشگاه صنعت ساختمان در محل نمایشگاه بین المللی فارس داشت در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه گفت: نمایشگاه یکی از مهم ترین ابزارهای توسعه اقتصادی در دنیا محسوب می شود و کشورها در تلاش هستند تا محصولات تولیدی خود را به منظور بهره برداری بهتر در معرض دید متخصصان قرار دهند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر مشکلات اقتصادی بوجود آمده در رابطه با واردات کالاهای خارجی و افزایش قیمت ارز که منجر به افزایش قیمت تمام شده ساختمان شده، موجب شده تا اقشار ضعیف تر نتوانند از این ساختمان های احداث شده استفاده و بهره برداری نمایند.

سیف زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: صنعت ساختمان تنها صنعتی است که قادر است بیش از ۱۲۰ شغل را بصورت مستقیم و غیرمستقیم در هر ساختمان ایجاد کند. بدین معنی که این صنعت بیشترین تعداد شغل را ایجاد می کند؛ بنابراین رونق آن علاوه بر رونق اقتصادی موجب افزایش سطح زندگی، ارزش پول و سایرمسائل است.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس ضمن تاکید بر اهمیت برپایی چنین نمایشگاه هایی در کشور افزود:  زمانی که نمایشگاهی از این دست ایجاد می شود، می توانیم اطمینان پیدا کنیم که محصولات تولیدی از این طریق در صنایع استفاده خواهد شد و این رونق اقتصادی، تولیدکننده را نیز در دستیابی به تولید بهتر و کیفیت بالاتر یاری می دهد؛ در این حالت قیمت ها قابل رقابت بوده و استاندارد که نیاز مبرم صنایع تولیدی در کشور است نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با ابراز خرسندی از بازدید خود از این نمایشگاه، درخصوص نکات مثبت این نمایشگاه گفت: خوشبختانه با توانمندی مهندسان ما در ایجاد فناوری های نوین، شاهد هستیم که محصولاتی که سابق براین از خارج از کشور وارد می شد، هم اکنون در کارخانجات داخل کشور تولید می شود که البته قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.

سیف زاده در مورد برنامه های آتی این سازمان گفت: بدون شک یکی از برنامه هایی که داریم این است که مهندسان با محصولات تولیدی کشور بخصوص استان فارس آشنا شوند و زمینه استفاده ایشان از این محصولات فراهم شود. این کار یکی از وظایف ما است؛ از دیگر برنامه های سازمان در آینده این است که از تولیدکنندگان دعوت شود تا محصولات خود را در شهرک های صنعتی یا نظام مهندسی ارائه دهند تا مورد استفاده مهندسان این سازمان در رشته های طراحی، نظارت و اجرا قرار گیرد؛ مسلما با این کار آن رونق اقتصادی و شکوفایی اقتصادی اتفاق خواهد افتاد.

در ادامه این گفتگو، مهندس علوی زاده دبیر هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی در خصوص صادرات خدمات فنی مهندسی ساختمان به خارج از کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز و با عنایت به این که قابلیت مهندس های ما در سیستم های برون مرزی به اثبات رسیده است، اکنون قادر هستیم خدمات فنی مهندسی خود را به کشورهای همسایه مانند افغانستان و عراق، کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی کشورهای اروپایی صادر کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: مهندسان با توجه به بازار کار فعلی در داخل کشور به نوعی آچار فرانسه صنعت ساختمان محسوب شده و تک بعدی نیستند. یعنی کاملا توان این را دارند که در تمام حوزه ها فعالیت کرده و حتی می توانند خودشان را بسرعت با سیستم های برون مرزی هماهنگ کنند.

 

کد خبر 28217

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید