جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ۰۰:۲۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شاخص کل بورس و اوراق بهادار در ادامه روند نزولی خود در روز گذشته؛ آخرین روز از هفته معاملاتی جاری را با ریزش ۸۹۱ واحدی آغاز کرد.

به گزارش پیام خبر، شاخص کل بورس و اوراق بهادار در ادامه روند نزولی خود در روز گذشته؛ آخرین روز از هفته معاملاتی جاری را با ریزش 891 واحدی آغاز کرد و به جایگاه 245 هزار و 410 واحد رسید.

بر اساس جداول معاملاتی امروز نمادهای رمپنا با 98 واحد، حکشتی با 73 واحدف وپارس با 67 واحد، وپاسار با 61 واحد و فولاد با 48 واحد رشد منفی بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل بورس در صبح امروز 26 تیرماه گذاشتند. نمادهای جم پیلن - پلی پروپیلن جم - جم پیلن، وتجارت - بانک تجارت، خساپا – سایپا، خودرو - ایران‌ خودرو، فولاد - فولاد مبارکه اصفهان، تاصیکو - سرمایه گذاری صدرتامین و  وبصادر - بانک صادرات ایران امروز صبح در لیست نمادهای پربیینده بورس قرار دارند که جز نماد جم پیلن - پلی پروپیلن جم - جم پیلن باقی نمادها با رنگ سرخ که نشان دهنده روند نزولی است در نماگر تالار شیشه ای به نمایش درآمده اند.

این گزارش می افزاید: شاخص کل فرابورس نیز امروز (26 تیر) در آغاز معاملات با ریزش ۲۹.۵۰ واحدی به پله ۳ هزار و ۱۵۷ واحدی رسید. بر این اساس ارزش کل معاملات از یک هزار میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۳۲۷ میلیارد سهم طی ۷۷ هزار نوبت معاملاتی است.

نمادهای ذوب - سهامی ذوب آهن اصفهان، دی - بانک دی، عمران استان کرمان، غشهداب - کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و زشریف - کشت وصنعت شریف آباد جزو نمادهای پربیینده فرابورس هستند که در میان انها تنها نماد دی - بانک دی روند صعودی را صبح امروز از آن خود کرده است.

بورس تهران 26 تیر 98

این در حالی است که بررسی جداول معاولاتی امروز (25 تیر) بورس و اوراق بهادار از صبح تا پایان روز معاملاتی نشان دهنده ریزش شاخص های معاملاتی در بازار سهام بود به طوری که شاخص کل با ۷۰۳۲ واحد ریزش معادل ۲.۷۸ درصد به ۲۴۶ هزار و ۲۷۰ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۱۹۵۸ واحد افت معادل ۲.۷۸ درصد به ۶۸ هزار ۵۶۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۸۶۴ واحد رشد معادل ۳.۰۱ درصد به ۶۰ هزار و ۸۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۲۶۳ واحد افزایش، معادل ۳.۰۱ درصد به ۷۰ هزار و ۷۲۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۷۸۴ واحد کاهش، معادل ۲.۷۶ درصد به ۲۷۴ هزار و ۶۵۱ واحد، شاخص بازار اول با ۵۱۹۴ واحد افت معادل ۲.۷۷ درصد به ۱۸۲ هزار ۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۳۹۳۲ واحد ریزش معادل ۲.۷۸ درصد به ۴۸۷ هزار و ۳۳۹ واحد رسیده بودند.

بر اساس جداول معاملاتی صبح 25 تیر نمادهای فارس با 323 واحد، شبندر با 260 واحد، رمپنا با 251 واحد، وامید با 246 واحد، شتران با 241 واحد، فولاد با 195 واحد و اخابر با 159 واحد ریزش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

نمادهای وتجارت - بانک تجارت، خساپا – سایپا، خودرو - ایران‌ خودرو، فولاد - فولاد مبارکه اصفهان، رمپنا - گروه مپنا (سهامی عام)، وبصادر - بانک صادرات ایران و وپاسار - بانک پاسارگاد جزو نمادهای پربیینده بورس بودند که همگی روند نزولی را در نماگر شیشه ای بورس برای خود ثبت کردند.

در پایان معاملات روز گذشته ۷ نماد فارس با ۶۴۴ واحد، فولاد با ۳۹۱ واحد، شبندر با ۲۷۰ واحد، رمپنا با ۲۶۹ واحد و شتران با ۲۵۷، وامید با ۲۴۶ واحد، تاپیکو با ۲۳۶ واحد افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. قیمت سهام نمادهای وملی، کگاز، وآذر، غنوش، حفارس، سدشت و بسویچ بیشترین افزایش قیمت و نمادهای بنیرو، پلاسک، غچین، پردیس، تکشا، کپارس و وامید بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و به این ترتیب، در پایان چاین روز در ۳۹۴ هزار و ۱۵۵ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۸۵۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۸۷۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۳۲ هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید.

 

کد خبر 28706

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید