جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
پنج شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۷:۰۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئییس اتحادیه طلا و جواهر خبر داد

برگزاری چهارمین نمایشگاه طلا و جواهر در شیراز

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر و نقره شیراز اعلام کرد که چهارمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره ساعت و گوهرسنگها در محل نمایشگاه‌های بین المللی فارس در شیراز برپا خواهد شد.

به گزارش پیام خبر محمدحسین مستغنی پنجشنبه 27 تیر در یک کنفرانس خبری گفت: چهارمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره ساعت و گوهرسنگها، بعد از حدود هفت سال تعطیلی به همت و همراهی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز برگزار خواهد شد.

وی زمان برگزاری این نمایشگاه را سه روز اعلام و اضافه کرد: این نمایشگاه از 16 مرداد در شیراز آغاز به کار خواهد کرد و تا 19 مردادماه ادامه دارد.

مستغنی با اشاره به اینکه مجری نمایشگاه طلا و جواهر، شرکت رستاک پادویژن است، گفت: این شرکت سابقه برگزاری حداقل چهار دوره نمایشگاه طلا و جواهر را در کشور دارد و امیدواریم در این دوره نیز شاهد برپایی نمایشگاهی تاثیرگذار باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر و نقره شیراز با بیان اینکه فارس در گذشته از مهمترین تولید کنندگان طلا بوده است، ابراز تاسف کرد که امروز تولید در فارس و شیراز به صفر رسیده و تنها تعدادی اندک، سازنده طلا و جواهر در شیراز فعال هستند.

او با اشاره به اینکه طلا به عنوان یک کالا محسوب نمیشود بلکه سرمایه گذاری است که آرامش فردی و خانوادگی و جامعه را به دنبال خواهد داشت، گفت: طلا در هر جامعه ای کالایی استراتژیک محسوب می شود اما در ایران به آنگونه که باید توسط دولت مورد بهره برداری قرار نگرفته و فعالان این عرصه مورد بی مهری بوده اند.

او با تصریح اینکه مدتهاست مردم با طلا قهر کرده اند، گفت: طلا کالایی لوکس نیست که مورد توجه قشر مرفه جامعه باشد، طلا کالایی سرمایه ای محسوب می شود که یک پشتوانه برای اقشار متوسط و پایین جامعه است.

مستغنی با بیان اینکه امروز بیش از 80 درصد از تولید کنندگان طلا و جواهر در ایران کارشان به تعطیلی کشیده است، گفت: متاسفانه امروز ایران از یک تولید کننده طلا و جواهرات به یک جامعه مصرف کننده صرف بدل شده است؛ بسیاری از تولید کنندگان طلا در فارس به سایر استان ها یا کشورهایی نظیر ترکیه رفته اند.

او بخشی از این مشکل را به واسطه تنبلی فعالان این عرصه و بخش اعظمی را به واسطه قوانین دست و پاگیر دولتی دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه سیاسیتی است که بتوانیم اهمیت طلا را به جامعه منتقل کنیم.

مستغنی با اشاره به اینکه ایران 20 سال قبل صادرکننده طلا و ترکیه وارد کننده محض بود، گفت: امروز ترکیه دومین تولید کننده طلا در جهان به شمار می رود، زیرا سیاست های درست حمایتی تعریف و اجرایی شد، اما در ایران از حدود 10 سال قبل تاکنون بیش از 90 درصد واحدهای تولیدی طلا در کشور به تعطیلی و رکود کشیده شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر و نقره شیراز خاطرنشان کرد: طلا یک کالای مهم محسوب می شود که هم پشتوانه مردم و جامعه و هم زمینه ساز اشتغال و رونق اقتصادی است.

 

کد خبر 28808

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید