پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
یکشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۶:۴۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرمانده پلیس فرودگاه های استان فارس توصیه هایی پلیسی را به حجاج بیت الله الحرام عنوان کرد.

به گزارش پیام خبر، سرهنگ دوم اسد زارعتگر، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توصیه های پلیس به زائران بیت الله الحرام حول سه محور خواهد بود که اولین آن شامل ممنوعیت حمل و استفاده موادمخدر، حمل و نگهداری اشیاع ممنوعه است، گفت: موارد دوم و سوم، حفاظت و مراقبت از بار، وسایل و مدارک هویتی و مسائل مربوط به تسهیل تردد زائرین در فرودگاه ها و گیت های بازرسی است.

فرمانده پلیس فرودگاه های استان فارس با اشاره به اینکه ایران اسلامی، پرچم دار تشییع و اسلام است، اظهارداشت: زائران سفیر انقلاب اسلامی هستند.

وی با یادآوری این مطلب که پلیس عربستان برخورد شدیدی با حمل کنندگان مواد ممنوعه را داشته و دارد و شاید حتی حبس ابد و اعدام هم برای فرد در نظر می گیرد، اضافه کرد: حمل داروهای مختلفی نظیر «آمپول پتدین»، «آمپول مرفین»، «قرص و آمپول پوبرنورفین»، «قرص و آمپول دیازپام»، «شربت و قرص متادون»، «قرص متیل فنیدات هیدور کلراید»، «قرص و آمپول ترامادول»، «قرص استامینوفن کدئین» و «شربت اکسپکتورانت کدئین» ممنوع است.

این مقام نظامی با اشاره به اینکه برخی داروهای گیاهی مانند «شیرین بیان» از لحاظ شباهت شبیه موادمخدر است و با توجه به عدم اطلاع پلیس عربستان از حمل چنین داروهای گیاهی حتی به شکل آسیاب شده، خودداری کنند، یادآور شد: حمل داروهای تخصصی زائرین حمل داروهای تخصصی و درمانی هیچ گونه منعی ندارد و می تواند با مشورت با پزشک سازمان حج و دریافت نسخه از وی و همچنین ارائه آن در گیت دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه زائران توجه داشته باشند مایعات اسیدی همچون آبلیمو و آبغوره، انواع ترشیجات، وسایل تیز و برنده مثل کارد و چاقو، انواع قوطی های اشتعال زا همچون فندک برابر قوانین بین المللی ممنوع است، افزود: میزان ارز مجاز در سفرهای خارجی پنج هزار یورو و یا 50 میلیون ریال وجه رایج کشور است و بیش از آن ممنوعیت قانونی دارد.

زارعتگر با اشاره به اینکه حداکثر میزان حمل طلا و زعفران 150 گرم است و بیش از آن ممنوع است، اظهارداشت: زائران از حمل شکلات های مغزدار، تنقلات و خشکبار مغزنشده خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 744 نفر در قالب 25 کاروان از شیراز به سمت سرزمین وحی، سفر می کنند که 2 کاروان مربوط به استان های یزد و کهگیلیویه و بویراحمد است، افزود: زائران در قالب 15 پرواز به جده سفر می کنند و مسن ترین این افراد 91 سال سن دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: اولین پرواز ساعت سه و 25 دقیقه بامداد اول مردادماه و آخرین پرواز آخرین پرواز در ساعت 19 و 35 دقیقه یکشنبه 6 مردادماه شکل می گیرد.

وی افزود: زائران همواره توجه داشته باشند اگر هرگونه مواد ممنوعه در عربستان از افراد کشف شود، هیچ کمکی نمی توان به آنان کرد و آن افراد بر اساس قوانین عربستان محاکمه می شوند.

این مقام مسئول تاکید کرد: افراد اگر مواد مخدر با خود داشته باشند و در پس از ورود به گیت توسط پلیس ایران کشف شد، گذرنامه وی ضبط و از سفرش هم جلوگیری می شود.

 

کد خبر 28874

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید