جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
یکشنبه, ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۵۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: دومین برنامه پاسخگویی و مداخله در خصوص آثار ناشی از تغییرات اقلیمی با عنوان «نذرآب ۲» همچون سال گذشته اجرا خواهد شد.

به گزارش پیام خبر، کامبیز قهرمانی امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اجرای موفق طرح ملی «نذر آب» در مردادماه سال گذشته و کسب رضایت از سوی مردم، دومین برنامه پاسخگویی و مداخله در خصوص آثار ناشی از تغییرات اقلیمی با عنوان «نذرآب ۲» همچون سال گذشته، در استان سیستان و بلوچستان با هدف نگهداشت و ذخیره کردن آب مصرفی بهداشتی و مواجهه با بحران خشکسالی و با همکاری سازمان ها و تشکل های مردم نهاد اجرا خواهد شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: این طرح ملی از ۱۰ مردادماه لغایت ۲۰ شهریور در سه محور سلامت، معیشت و مخازن آب در مناطق محروم سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته طرح ملی «نذر آب» با هدف محرومیت زدایی و کمک به معیشت و سلامت مردم استان سیستان و بلوچستان با حضور ۱۹ کاروان سلامت از سراسر کشور در ۱۹ منطقه این استان اجرا شد و برنامه هایی مانند توزیع سبد غذایی بین نیازمندان و نصب مخازن آب شرب در مناطقی که دچار خشکسالی شده بودند اجرا شد و سهم خدمت رسانی استان فارس در بخش های «کتیج» و «مسکوتان» شهرستان «فنوج» بود.

قهرمانی ادامه داد: با وجود بارش های اخیر، همچنان خشکسالی مناطقی از استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر مشکلات معیشتی و بهداشتی قرارداده است و جمعیت هلال احمر بر اساس نیازسنجی انجام شده بر آن شد تا با تشکیل کارگروه محرومیت زدایی و رفع مشکلات مناطق محروم، طرح ملی «نذرآب ۲» اجرایی شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به اینکه در این طرح روستای محترم آباد از توابع شهرستان «فنوج» و سایر مناطق جامعه هدف در صورت اعلام نیاز سهم امسال فارس است، تاکید کرد: این طرح در چهار استان خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

قهرمانی با تاکید بر ویژگی های اجرا و برگزاری دومین مرحله طرح نذر آب اضافه کرد: از ویژگی های این طرح حضور یک «سازمان مردم نهاد» و یک «موسسه خیریه» از هر استان به همراه نیروهای داوطلب هلال احمر و موسسات خیریه است که در این استان ها فعالیت دارند.

وی توضیح داد: مرحله دوم از اجرای این طرح ۲ محور اصلی دارد که محور نخست آن بحث تامین آب شرب شامل سالم سازی، آب قابل شرب، احیای قنات ها، بهبود چاه ها، بهبود وضعیت آب، فیلتر و سالم سازی مخازن آب های سطحی است و محور دوم آن بحث سلامت شامل خدمات درمانی، ویزیت رایگان و جراحی محدود و همچنین بحث بهداشت شامل بهداشت آب، بهداشت روان و بهداشت محیط است.

این مقام مسئول گفت: استان فارس در بازه زمانی دوم تا هفتم شهریور ماه در شهرستان «فنوج» مستقر و به اجرای طرح نذر آب به اضافه ارائه خدمت کاروان سلامت به منظور پیشگیری و درمان بیماری های شایع در منطقه با حضور متخصص های مورد نیاز، مشاوره و توزیع داروی رایگان خواهد پرداخت.

قهرمانی اضافه کرد: غیر از پزشک عمومی و پرستار، متخصص های زنان و زایمان، داخلی، کودکان، مامایی، دندانپزشکی و روان شناسی در این طرح حضور خواهند داشت.

وی اذعان کرد: برنامه های آموزشی در راستای ارتقاء سطح دانش و تغییر رفتار در مخاطبان، بهداشت محیط، فردی و عمومی و مشاوره از دیگر خدمات جمعیت هلال احمر استان فارس در شهرستان «فنوج» خواهد بود.

تامین و اهدا ۱۰ سرویس بهداشتی در قالب طرح معیشت محور

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فارس با تاکید بر اجرای طرح نذر آب دو در استان سیستان و بلوچستان، اظهارداشت: با کمک خیرین و سازمان ها و نهادهای مردم نهاد بر آن شدیم تا ۱۰ سرویس بهداشتی برای روستایی فاقد سرویس حتی در منازل با رقمی بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال احداث کنیم، همچنین به منظور رفع نیازهای حداقلی روستا، تامین تانکرهای آب برای ذخیره آب شرب سالم و نیز سبدهای غذایی، بسته های بهداشتی و نوشت افزاری را در دستور کار داریم.

وی در پایان از خیرین استان فارس برای مشارکت در این طرح خداپسندانه و بشردوستانه دعوت به عمل آورد.

 

کد خبر 29156

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید