پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۵۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرماندار تهران با بیان اینکه مردم مسئولان را در مقابله با تکدی گری کمک کنند از ساماندهی ۳۰۶ کودک خیابانی خبر داد و گفت: ۱۸ درصد کودکان کار که ساماندهی شده اند، ایرانی هستند.

به گزارش پیام خبر، عیسی فرهادی، امروز در حاشیه صد و بیستمین جلسه شورای اجتماعی کشور در مورد طرح ساماندهی کودکان کار گفت: طرح ساماندهی کودکان کار به مدت چهل روز است که آغاز شده است و در این مدت کوتاه ۳۰۶ کودک کار ساماندهی شده که از این تعداد ۱۰۰ کودک متکدی، ۸۲ درصد اتباع بیگانه، ۵۰ درصد بی سواد مطلق و ۲۰ درصد اتباع فاقد والدین هستند که به تنهایی زندگی می کنند.

فرماندار تهران افزود: ۵۰ درصد از این کودکان در یکی از مراکز بهزیستی ساماندهی و نگهداری شدند. متولی اصلی این طرح بهزیستی است و وظیفه ساماندهی کودکان بر عهده مددجویان این سازمان است.

وی گفت: ۱۸ درصد کودکان کاری که تاکنون ساماندهی شدند، ایرانی هستند. با بررسی های انجام شده تصمیم گرفته شد تا اگر کودکان دارای خانواده هستند، خارج از نوبت تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند.

وی گفت: به محض مشاهده کودک کار غیر مجاز ایرانی که دارای والدین هستند، این کودکان از والدین شان طرد می شوند. کودکان کار اتباع بیگانه که پدر و مادر دارند، برای بار اول از والدین شان تعهد گرفته شده و برای بار دوم این کودکان به کشورشان دیپورت می شوند.

فرهادی ادامه داد: کودکان کار ایرانی که دارای والدین هستند بار اول از والدین شان تعهد گرفته شده، برای بار دوم از والدین شان طرد می شوند.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: کودکان کاری که هیچ والدینی ندارند، مشکل جدی ما هستند که همچنان در حال تحقیق و بررسی و رسیدن به یک راهکار مفید برای این کودکان هستیم.

وی گفت: دو مرکز بهزیستی برای نگهداری از کودکان کار در اختیار بهزیستی قرار گرفت تا ظرفیت نگهداری کودکان کار بالا برود. این دو مرکز در منطقه پنج و هشت قرار دارند که ظرفیت نگهداری کودکان را تا ۱۵۰ نفر افزایش داده اند.

فرهادی خاطرنشان کرد: تکدی گری پدیده زشت و غیر قابل قبول است که در این زمینه باید مردم، مسئولان را کمک کنند تا با این پدیده مقابله کنیم. عرضه پول به متکدیان سبب می شود تا بسیاری از این کودکان به تکدی گری روی آورند. اگر مردم کمک های خودشان را به خیریه های معتبر، بهزیستی و کمیته امداد ارایه دهند، دیگر دست متکدیان از دریافت پول از مردم کوتاه می شود و مانند شهر تبریز شهری عاری از متکدیان را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: ۳۰۶ کودک جمع آوری شده تاثیر مستقیم بر وضعیت ظاهری شهر گذاشته است و البته تاکید می کنیم که ما به دنبال ساماندهی کودکان کار هستیم و نه جمع آوری و نگهداری آنها.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: اگر کودک کاری والدین داشته باشد و در همان ساعات اولیه به ما مراجعه کند، از او تعهد می گیریم و آن کودک را در اختیار والدین اش قرار می دهیم.

 

کد خبر 29182

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید