جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۰۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مجموعه عروسکی ۱۳ قسمتی در صدا و سیمای فارس به تهیه کنندگی محسن خلیفه در حال نگارش و پیش تولید است.

به گزارش پیام خبر، علیرضا باغبانمنش معاون سیمای فارس با اعلام این مطلب که مجموعه عروسکی ۱۳ قسمتی در صدا و سیمای فارس به تهیه کنندگی محسن خلیفه در حال نگارش و پیش تولید است؛ گفت: در آثارهنری کشور هنرمندان فارسی نقش برجسته ای دارند و مدیریت صدا وسیمای فارس برآن است که این توانمندی را در قالب سریال عروسکی در سیمای فارس تماشایی کند.

معاون سیمای فارس افزود: در این مجموعه عروسکی یک سری کاراکترهای عروسکی و یک سری کاراکترهای زنده مد نظر است که مهمترین نقش زنده را مهدی فقیه به عنوان کسی که صاحب یک سرای سنتی و بزرگ در شیراز است در این مجموعه بر عهده دارد.

باغبانمنش بازآفرینی شخصیت های عروسکی مرکز فارس را از جمله ویژگی های این سریال دانست و گفت: از عروسک هایی که به عنوان شخصیت های نمایشی شاهد در مجموعه های عروسکی و نمایشی قبلی مرکز فارس حضور داشتند به عنوان بخشی از شخصیت های این مجموعه هم استفاده می شود.

باغبانمنش با تاکید به نقش هنرمندان پیشکسوت فارس افزود: در این مجموعه هدف این است که تعدادی از بازیگران قدیمی شاخص و مطرح تئاتر و مجموعه نمایشی فارس به عنوان بازیگر میهمان در این مجموعه دعوت شوند. این مجموعه دارای شاخصه های متعدد المان های بومی و سنتی فارس مثل صنایع دستی، خوراکی ها و داروهای گیاهی، اماکن دیدنی و معماری های خاص استان فارس می باشد.

معاون سیمای فارس محوریت قصه های این سریال را سنت های پسندیده و رفتارهای اخلاقی دانست و گفت: در واقع قصه سریال حاوی نکات اخلاقی- رفتاری و تاکید بر سبک زندگی، آداب و رسوم و سنت های پسندیده استان فارس است.

گفتنی است: این مجموعه در استودیوهای صدا وسیمای مرکز فارس و بخشی از سکانس های آن در اماکن دیدنی و جاذبه های طبیعی فارس تولید می شود و طراحی و ساخت عروسک ها هم چنین عوامل و گویندگان همگی از هنرمندان صدا وسیمای مرکز فارس هستند که به عنوان چهره های شاخص و معروف تولیدات عروسکی در کشور شناخته شده و معتبر می باشند و در جشنواره های مختلف حائز عناوین و جوایز متعدد شده اند.

محسن خلیفه تهیه کننده، طراح کار محسن خلیفه، مهدی مقدر، مریم تاج وحمید اکبرپور، کارگردان فرزاد کشاورز، نویسنده مریم تاج، طراح دکور عبدالرضا تقی زاده، طراحی و ساخت عروسک ملیحه زحمتکش و زهرا قربانی

 

کد خبر 29211

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید