پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ ۰۲:۳۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه

خبری خوش در آستانه 70 سالگی قدیمی‌ترین کتابخانه فارس؛

کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز بازسازی می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس از آغاز بازسازی کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز خبر داد و گفت: پروژه بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب پس از 2 سال مطالعات کارشناسی و بررسی های کامل، وارد مرحله اجرایی شده است.

به گزارش پیام خبر، روح الله منوچهری با بیان اینکه مقدمات بازسازی این کتابخانه از دیروز یکشنبه 6 مرداد، آغاز شده است، گفت: کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب در مدت بازسازی تعطیل نخواهد شد و با همکاری شورای شهر و شهرداری شیراز، این کتابخانه در مدت بازسازی به ساختمان شورای شهر منتقل می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس اضافه کرد: جابه جایی  و استقرار کتابخانه در محل جدید در حدود یک ماه به طول می انجامد که در این مدت، اعضا می توانند کتاب های امانی خود را به کتابخانه تحویل دهند، پس از آن هم کتابخانه عمومی آیت‌الله شهید دستغیب با استقرار در محل جدید، بخشی از خدمات خود همچون عضویت و امانت کتاب را ارائه می دهد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با تصریح اینکه، بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب پس از بررسی های همه جانبه انجام شده است، عنوان کرد: طرح بازسازی این کتابخانه، از 2 سال گذشته با فعالیت «شورای بازسازی کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب» آغاز و در ادامه با نظارت اداره کل عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و دفتر فنی استانداری فارس نهایی شد که بر اساس آن اقدامات لازم برای بازسازی و تجهیز این کتابخانه انجام خواهد شد.

وی از تامین اعتبار بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب خبر داد و گفت: اعتبارات لازم برای بازسازی با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور و استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه فارس تامین خواهد شد.

منوچهری با بیان اینکه کتابخانه عمومی شهید دستغیب با وجود 70 سال قدمت، دچار فرسودگی شده است، گفت: بازسازی این کتابخانه در بخش تاسیسات، ابنیه و به روزرسانی تجهیزات است که در این راستا بهسازی بخش داخلی ازجمله کف، سقف، دیوارها و پنجره ها، بهبود سیستم برق کشی،سیستم روشنایی، سیستم سرمایشی و گرمایشی،سیستم اعلام حریق، زیباسازی نمای بیرونی با در نظرگرفتن موقعیت کتابخانه وغیره بخشی از برنامه های بازسازی کتابخانه شهید دستغیب است.

منوچهری با اشاره به اینکه امیدواریم در 70 سالگی قدیمی‌ترین کتابخانه استان شاهد اتفاق‌های مثبت درباره این مکان فرهنگی باشیم، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی بر این است که بازسازی این کتابخانه در کمترین زمان صورت گیرد تا کتابخانه عمومی شهید دستغیب به فعالیت در محل اصلی خود ادامه دهد.

 

کد خبر 29216

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید