چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
شنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۳۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه

برنده جایزه بخش داستان کوتاه جایزه جلال:

اهمیت به ادبیات داستان کوتاه خوشحالم می کند

محمد کشاورز نویسنده برگزیده نهمین جایزه ادبی جلال گفت: اهمیت به ادبیات داستان کوتاه خوشحالم می کند.

به گزارش پایگاه خبری «پیام خبر»، نویسنده کتاب «روباه شنی» که عصر شنبه در جریان جایزه ادبی جلال موفق به کسب جایزه بخش داستان کوتاه به همراه نویسنده کتاب «بازار خوبان» شد در روند برگزاری جایزه ادبی جلال را مثبت ارزیابی کرد و افزود: از این که می بینم چنین جایزه ای هست که نویسندگان را به ادامه راه امیدوار می سازد بسیار خرسندم.

نویسنده آثاری نظیر «پایکوبی» و «بلبل حلبی» با بیان اینکه دریافت این جایزه موجب می شود آثارش بیش از گذشته دیده و خوانده شود، بیان کرد: من همچنان می نویسم و این باعث می شود کارهایم دیده شود اما تاثیر خاصی در نویسندگی من نمی گذارد.

کشاورز احساس خود را از دریافت چنین جایزه معتبری را به همراه نویسنده ای دیگر نشانه رقابت نزدیک نویسندگان در این بخش دانست و گفت: مجموعه داستان «بازار خوبان» را خوانده ام و معتقدم از آثار خوبی است که دلم می خواست حتما جایزه بگیرد.

نویسنده برگزیده جایزه ادبی گردون برای مجموعه داستان کوتاه قضاوت پیرامون روند برگزاری نهمین جایزه ادبی جلال را در مجموع در بخش داستان کوتاه مثبت ارزیابی کرد و گفت: البته کتاب های دیگری هم بود که ارزش کاندیدا شدن در این جایزه را داشتند.

«روباه شنی» نوشته محمد کشاورز به همراه «بازار خوبان» نوشته آرش صادق‌بیگی  مشترکا به عنوان برگزیده بخش داستان کوتاه نهمین جایزه ادبی جلال معرفی شد.

این در حالیست که «لم یزرع» نوشته محمدرضا بایرامی در بخش رمان برگزیده و در بخش مستندنگاری کتاب «ر» نوشته مریم برادران و «پیغام ماهی‌ها» نوشته گلعلی بابایی شایسته تقدیر شدند.

گفتنی است: مجموعه داستان کوتاه «روباه شنی» که به فاصله کوتاهی از انتشار چاپ نخست آن در اردیبهشت ماه به چاپ های بعدی رسید از سوی نشر چشمه به بازار آمد.

 

کد خبر 3319

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید