پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
دوشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۵ ۲۱:۴۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دختر امام، خواهر امام و عمه امام، ویژگی هایی ست که در فردی به نام فاطمه معصومه وجود دارد. نامش همنام مادرش است و معصومه ای ست که از غربت به قربت رسید.

به گزارش پیام خبر، برای بررسی خصوصیات یک فرد الگو در گام نخست باید به محل رشد و نموّ (خانواده) او دقت کرد. خانواده بی شک نقش مهمی از لحاظ ژنتیک و هم از لحاظ خصوصیات اخلاقی دارد. گام دوم فضای اجتماعی هم به عنوان فضای حکومتی و هم به عنوان فضای فعالیت اجتماعی و نقش آفرینی است. گام سوم هم تلاش و کوشش فرد برای پیدا کردن راه صحیح و عزم و نحوه پیمودن آن راه است.

فردی که در خانواده ای با عنوان اهل بیت به دنیا می آید جایگاه ویژه ای دارد که علاوه بر محاسن خاص و پر افتخار، خطرات جانی فراوانی هم به دنبال خواهد داشت. خطراتی که بارها و بارها اهل بیت علیهم السلام را به شهادت رسانده است. محل رشد و پرورش، دامان امام معصوم  است که زلال ترین و ناب ترین دستورات است.

جایگاه افراد و نقش آنان به خوبی و به صورت کامل ایفا می شود. فضای اجتماعی که بَنِ العباس به وجود آوردن بسیار سنگین بوده به ویژه دوران هارون که مسلمانان به خصوص شیعیان خفقان شدیدی را تحمل می کردند و شکنجه ها بسیار سنگین و طاقت فرسا بوده است.

به ویژه فعالیت های اجتماعی  که بسیار ضعیف و تا حد سکوت قرار گرفته بود. اما خود را مکلف می داند تا به یاری امام زمانش بپا خیزد، سختی راه و بیماری آن را تحمل می کند تا بگوید گام سوم را باید برداشت حتی در بدترین شرایط، در تنگناهای تاریخ و در اختناق و خفقان. این گام سوم تکمیل کننده نهایی پازل های قبلی است.

سختی و مشقت راه و مریضی هرگز نباید مانعی باشد برای رسیدن به هدف و علاوه بر تکلیف، آموزشی است برای پیروان راستینش. او برای حیات و مماتش برنامه ریزی می کند لحظات عمر خود را برای کسب علم هزینه می کند.

او عالمه اهل بیت است و راوی روایات اهل بیت و تا آنجا پیش می رود که زیارت می شود همچون زیارت امام معصوم  در مماتش، او سعی بر آن دارد تا در قم از این دنیا برود. باز هم درس و باز هم حرکتی در راستای تکالیف و راهنمایی، قمی که می تواند در آینده تاریخ اسلام تاثیرات بزرگی بگذارد. از مرکز اصلی علوم اسلامی تا حضور فرزندی از نسل پدرش و پایه ریزی انقلاب اسلامی و ایجاد نظام حکومتی اسلامی و شیعی.

او به خوبی سر کلاس اهل بیت (ع) نشسته و آنقدر تلاش و کوشش نموده که می تواند در جایگاه استاد تکیه زند. از کلاس های نظری عالی ترین سطوح تا کلاسی عملی.  حرکتی انقلابی برای رسیدن به امام زمان. تمامی برنامه اش الگوست برای پیروانش، امدادهای فراوان و عنایات ویژه ای که او نسبت به پیروانش دارد.

 تمامی  چهارده معصوم دارای زیارت نامه خاص می باشند که تنها دونفر به آن جمع می پیوندند و آن ها حضرت عباس علیه السلام و دیگری هم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بوده است که بیانگر جایگاه رفیع آن ها است.

دختر امام، خواهر امام و عمه امام، ویژگی های جالبی ست که در فردی به نام فاطمه معصومه وجود دارد. نامش هم نام مادرش است و معصومه ای که از غربت به قربت رسید. او در قرب الهی هم منتظر پیروان است، آری او عزتی یافته که می تواند در نزد باری تعالی برای پیروانش شفاعت کند به بهشت. یا فاطمه معصومه اشفعی لنا فی الجنه

 

کد خبر 3512

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید