پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. عکس
یکشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ۲۱:۱۷
پیام خبر: «کازویوشی میورا» فوتبالیست ۵۰ ساله ژاپنی است که همچنان در لیگ ژاپن فوتبال بازی می‌کند و قصد خداحافظی ندارد تا پیرترین و دست‌برندارترین بازیکن فوتبال در جهان لقب بگیرد.

به گزارش پیام خبر، وقتی کارتون فوتبالیست‌ها در روزهای اولیه پخش کشور ژاپن و جهان ورزشی را تحت تاثیر خود قرارداد میورا فوتبالش را همزمان با کاپیتان سوباسا آغاز کرد تا نسل جدیدی از فوتبال ژاپن همزمان با این کارتون هیجان انگیز وارد فوتبال شود. کارتونی که انگیزه و علاقه عجیب و غریبی را در خون ژاپنی‌ها ریخت تا یکباره ژاپن با تمام قدرت خود و نسل عجیب و غریبی وارد دنیای فوتبال شود و تیم ملی قدرتمندی بسازد که بتواند چندین دوره قهرمان آسیا شود.

بعد از خداحافظی فرانچسکو توتی کاپیتان افسانه‌ای آ اس رم از این تیم در چهل سالگی ژاپنی‌ها به توتی پیشنهاد دادند تا در لیگ‌شان بازی کند. پیشنهاد بازی در ژاپن به یک مرد چهل ساله مورد توجه بسیاری از رسانه‌های جهان قرار گرفت. اما عده‌ای نوشتند در لیگی که یک بازیکن ۵۰ ساله وجود دارد این موضوع چیزی عجیبی به نظر نمی‌رسد تا دوباره نام «کازویوشی میورا» بر سر زبان‌ها بیفتد.

سابقه به اندازه دوبرابر عمر یک بازیکن

«کازویوشی میورا» متولد ۲۵ فوریه ۱۹۶۷ در ژاپن است. میورا میان ژاپنی‌ها به «کازو» به معنی پادشاه معروف است و چشم بادامی‌ها او را به همین نام صدا می‌کنند. کازو پانزده سالگی درس و مدرسه را رها کرد و تنهایی به برزیل سفر کرد تا یک فوتبالیست حرفه ای شود. در آنجا قراردادی با جوانان سائوپائولو امضا کرد. بعد از آن اولین قرارداد حرفه ای خود را ۴ سال بعد با سانتوس رفت و به دنیای حرفه ای فوتبال وارد شد. سرانجام بعد از بازی در تیم هایی چون «پالمیراس» و «کورتیبیا» دوباره به ژاپن برگشت و در لیگ ژاپن ۴دوره قهرمانی متوالی در لیگ برتر را تجربه کرد.

زندگی دوبرابر بقیه

میورا اولین فوتبالیست ژاپنی بود که وارد سری آ ایتالیا شد و در تیم جنوا بازی کرد. بعد از آن دوباره در ۱۹۹۵ به ژاپن بازگشت و با تیم دیناموزاگرب  در سال ۹۹ دوباره به لیگ اروپا بازگشت. کازو بعد از گلزنی حرکت مخصوص به خودش را داشت که به رقص کازو معروف شد و هنوز که هنوز است این حرکت را بعد از گلزنی‌هایش انجام می‌دهد. کازو سالها در تیم ملی ژاپن بازی کرد و توانست در سال ۱۹۹۳ به عنوان اولین فرد ژاپنی بهترین فوتبالیست آسیا شود. اوآخرین بازی ملی خود را در سال ۲۰۰۰ برای تیم ملی انجام داد و بعد از آن با ۸۹ بازی ملی و۵۵ گل زده فوتبال ملی خداحافظی کرد. اما این پایان راه نبود و کازو تا همین لحظه که ۱۷ سال از خداحافظی او از تیم ملی گذشته مشغول به بازی است و دوبرابر عمر حرفه ای یک بازیکن با سابقه فوتبالش را ادامه داده است.

من دست بردار نیستم!

با اینکه مردم جهان «رومارویو» را ول‌نکن‌ترین فوتبالیست‌های دنیا می‌دانند؛ این در حالی ست که روماریو تنها تا ۴۱ سالگی بازی کرد. اما میورا در ۵۱ سالگی هنوز نمی‌خواهد دست از سر فوتبال بردارد. قبل از میورا متئوس انگلیسی در ۵۰ سال و ۵ روز داشت که بالاخره بی‌خیال دنیای فوتبال شد و میورا رکورد پیرمرد انگلیسی را زد تا در ۵۰ سال و چهارماهگی هنوز فوتبال بازی کند.

حالا باید دید کازو که همه رکوردهای سابقه در فوتبال را شکانده وقت نوه داری اش رسیده کی می خواهد بالاخره کشف هایش را آویزان کند تا مثل یک پدربزرگ واقعی استراحت کند.

 

کد خبر 6322

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید