جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ۲۱:۲۸
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دانش آموزانی از دبستان شهید محمدزاده، روستای شورستان سفلی شهرستان تربت جام که خود رنج محرومیت را چشیده اند و حتی از روی عکس حرم امام رضا(ع) را نمی شناسند در میثاق نامه ای با امام (ع) خواستند که بتوانند یاری رسان حاجت مندان باشند.

به گزارش پیام خبر، در میان هزاران نامه و دلنوشته ارسالی به دبیرخانه جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(علیه السلام)، برخی نامه ها نه از لحاظ محتوا، بلکه از لحاظ باور و اعتقاد به معنویت و مهربانی امام هشتم(علیه السلام) بیش از سایر دل نوشته ها جلب توجه می کند.

عبدالرحمن حاجی عظیمی معلم پایه اول  دبستان شهید محمدزاده، 20کیلومتری مرزافغانستان، روستای شورستان سفلی منطقه محروم و مرزی صالح آباد شهرستان تربت جام، در دل نوشته ای تحت عنوان میثاق نامه دانش آموزان با امام مهربانی ها، آرزوهای دانش آموزان خودش را که تاکنون به حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) مشرف نشدند را با علی بن موسی الرضا(علیه السلام) در میان گذاشته است و ما را برآن داشت که گفتگویی با این معلم دلسوز و خیراندیش داشته باشیم و پیگیر برآورده شدن آرزوی دانش آموزان این مدرسه شویم.

مدرسه روستایی

دانش آموزان پایه اول ابتدایی دبستان شهید محمدزاده در منطقه ای مرزی و دور از مرکز استان خراسان رضوی زندگی می کنداین روستا این روستا ۵۳۹ نفر جمعیت (۱۱۶خانوار)دارد و از آب سالم و بهداشتی برخوردار نیست، اهالی منطقه به سختی و از نقاط دوردست، آب شرب خود را تهیه می کنند.

اهالی این روستا از بلوچ‌های غیور و با زندگی ساده و بی آلایش هستند، مشغول دامداری و عمدتا از سواد بی بهره اند.

عبدالرحمن حاجی عظیمی که اولین سال تدریس خود را تجربه می کند برای آموزش 20دانش آموز پایه اول دبستان و پیش دبستانی عازم شورستان سفلی شد و  سختی و راه و دشواری مسیر را به عشق دانش آموزان و اینکه نبود امکانات و فقر چه چیزی را برای آینده آنها رقم خواهد زد، متحمل می شود و همچنان در تعلیم و تربیت این دانش آموزان که رسالت انبیای الهی است، استوار می باشد.

این معلم که تمام چند دقیقه مکالمه تلفنی اش با خبرنگار شبستان سرشار از صداقت وایمان به خدا و ائمه معصومین (علیهم السلام) بوده و تماما حضور امام رضا و مهربانی این امام رئوف را در زندگی و کارش تصویر می کند، درپاسخ به اینکه چه شد با دانش آموزان منطقه مرزی صالح آباد برای امام رضا(علیه السلام) میثاق نامه نویشتید، اظهار داشت: روزی عکسی از حرم ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) را با خود به کلاس درس برده و از دانش آموزان خواست که درخصوص این تصویر سخن بگویند و هیچ دانش آموزی نمی دانست که این عکس متعلق به حرم ضامن آهو است چرا که تاکنون حرم را ندیده بودند.

وی ادامه داد: با دیدن این صحنه و در مواجهه با دانش آموزان که حتی عکس حرم هشتمین امام شیعیان را ندیده بودند، لحضاتی در فکر فرو رفت و بعد از دقایقی تصمیم گرفت از امام و حرم و لحظه های خوشی که در آنجا داشته برای دانش آموزان بگوید و از آنها بخواهد که خواسته ها وآرزوهایشان را به امام رضا(علیه السلام) بگویند.

حاجی عظیمی گفت: هر کدام از دانش آموزان چیزی از امام خواستند(یکی کفش و دیگری لباس و ...).

وی بیان داشت: به جهت اینکه دانش آموزان هرگزبه حرم امام رضا(علیه السلام) مشرف نشده بودند تصمیم گرفتم تا با آموزش و پرورش جهت اعزام این دانش آموزان به حرم امام (علیه السلام) در قالب یک اردوی تفریحی زیارتی رایزنی کنم که موفق به دریافت مجوز نشده و تصمیم برآن شد در مدرسه روزی را بدون کتاب و دفتر به شیوه اردو و بیان خاطراتم از حرم امام رضا(علیه السلام) با دانش آموزان سپری کنم.

مدرسه روستایی

حاجی عظیمی یادآورشد: با دیدن فراخوان دوازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(علیه السلام) به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در دفتر مدرسه، تصمیم گرفتم با کمک دانش آموزانم نامه ای به این جشنواره بنویسم و به نگارش میثاق نامه با امام رضا(علیه السلام) ختم شد.

در این میثاق نامه آمده است:

- از طرف دانش آموزان پایه اول دبستان شهید محمدزاده روستای شورستان سفلی منطقه محروم و مرزی صالح آباد شهرستان تربت جام

 سلام و درود خداوند برتو ای امام رافت و مهربانی

سلام و درود برتو که مهربانیت برماسایه افکنده و مرا به خویش می خواند اکنون که به پابوس تو آمده ام و از عنایت تو برخوردار شده ام.

در این قطعه از بهشت با رسم هم عهدی به تو ای امام مهربان میثاق می بندیم:

کرامت انسانی را پاس بداریم و با اخلاق نیکو و رفتار پسندیده جامعه را از مهربانی سرشار سازیم.یا امام رئوف؛ با تو عهد می بندیم نیکی با پدر و مادر، همسر و فرزندان، صله رحم و رسیدگی به خویشاوندان را از یاد نبرده و در کسب رزق حلال بکوشیم.

یا معین الضعفا؛ باتوعهد می بندیم در برابر خوبان متواضع، یاری حاجت مندان و شادکردن مومنان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

یا امام رضا؛ با توعهد می بندیم در آموختن معارف قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) کوشا و به آداباسلامی پایبند باشیم. امربه معروف و نهی ازمنکر به پا بداریم. در جهت نشر و گسترش فرهنگ نماز، حجاب و عفاف تلاش کنیم.

یا امام رضا؛ با توعهد می بندیم در تمام مراحل زندگی با اطاعت و تبعیت از ولایت در عصر غیبت موعود آخرالزمان حضرت مهدی( عجل الله تعالی فرجه الشریف) در جهت حفظ ارزش های انقلاب اسلامی، عزت و استقلال کشورمان کوشا باشیم.

یا ثامن الائمه؛ با توعهد می بندیم به شکرانه نعمت و آسایش وامنیت و استقلال از میراث گرانبهای شهیدان و امام راحل پاسداری نمائیم.

ای امام مهربان؛ عهد و پیمانمان را بپذیر و استواریمان را عنایت فرما.

مدرسه روستایی

محمدامین ده مرده- متین درویش پور- محمدطارق درویش پور- محمدحسام تفلیک- ریحانه بیگلری- امیرعلی براهوئی- محمدرضا بانوخواه- عبدالقدوس براهوئی- میکائیل ناصری- شیلا براهوئی- سامیه شاهی- ضحی بال افکن نیا- ناعمه درویش پور، دانش آموزان پایه اول ابتدایی دبستان شهید محمدزاده روستای شورستان سفلی منطقه محروم و مرزی صالح آباد شهرستان تربت جام.

 

کد خبر 6484

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید