جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ۲۲:۳۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اثر عکاس شیرازی به جشنواره «لنز کالچر» راه یافت؛ محمد حسین نیکوپور که سابقه عکاسی در رسانه های مختلف استان فارس را در کارنامه کاری خود دارد از پذیرش یکی از عکس های خود به نام «۱، ۲، ۳، لبخند...» در جشنواره عکس «لنز کالچر» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری "پیام خبر"، این دوره جوایز سالانه عکاسی خیابانی از افراد مختلف دعوت می‌کند تا خیابان‌های شهرشان را از زاویه دید خود به تصویر بکشند و به اشتراگ بگذارند.

محمدحسین نیکوپور با بیان اینکه عکس «1، 2، 3، لبخند...» حاصل موبایل گرافی است و به طور اتفاقی در یکی از خیابان های شیراز عکاسی شده، عنوان کرد:  این عکس در عین نمایش خشونتی که در سطح خیابان ها وجود دارد، دارای لطافتی می باشد که از فرم لبخند الهام گرفته شده است.

وی یادآوری کرد: برندگان جوایز لنزکالچر هر ساله مورد توجه گسترده مطبوعات و رسانه‌های جهانی قرار می‌گیرند. برندگان، فینالیست‌ها و دیگر شرکت‌کنندگان تاکنون در رسانه‌های عمده‌ای مورد توجه قرار گرفته‌اند، رسانه‌های همچون بی‌بی‌سی، گاردین، هافینگتون پست، اشپیگل آنلاین، تایم لایت‌باکس، مجله بریتانیایی عکاسی، تلگراف و دیگر رسانه‌های ملی و بین‌المللی از این جمله اند. این نوع معرفی در مطبوعات می‌تواند به شناخت زنجیره‌ای و جهانی آثار شما بیانجامد.

عکاس مجموعه «10 تا 10» که در قالب نمایشگاه دوبار در شیراز به نمایش در آمد با بیان اینکه عکاسان برنده و برگزیدگان داوران، عضو مجموعه‌ای از بااستعدادترین عکاسان دنیا می‌شوند، افزود: عضویت در این مجموعه منوط به دریافت دعوت‌نامه است؛ این مجموعه چیزی نیست جز شبکه «لنزکالچر». اعضای شبکه لنزکالچر از خدمات گوناگونی بهره‌مند می‌شوند و بدون هزینه‌های اضافی اجازه شرکت در مسابقات سالانه خواهند یافت.

این هنرمند عکاس و روزنامه نگار در عین حال افزود: لنزکالچر گزارش سالانه باکیفیتی از آثار برندگان تهیه خواهد کرد. به علاوه، این گزارش چاپی در اختیار صدها عضو کانون لنزکالچر و چهره‌های حرفه‌ای صنعت عکاسی که شامل ویراستاران پرنفوذ، گالری‌گردانان، مدیران فستیوال‌ها، ناشران و مدیران گالری‌ها و افراد دیگر هستند، قرار خواهد گرفت.

این عکاس که سال 2005 میلادی برای عکس های انتخاباتی خود به خانه فرهنگ ایران در پاریس دعوت شد در ادامه گفت: همه آثار برگزیده در طی سال در فستیوال‌‌های جهانی و رویدادهای بین‌المللی عکاسی به نمایش گذاشته خواهند شد. لنزکالچر فعالانه با فستیوال‌های جهانی عکاسی در ارتباط است تا بتواند آثار برگزیدگان و فینالیست‌ها را در معرض دید همگان قرار دهد. برخی از این فستیوال‌ها شامل فستیوال عکاسی بین‌المللی فرمت، فستیوال عکاسی بانکوک، فستیوال عکس بلفاست، فستیوال عکس آتن، فوتو کاتماندو، فستیوال فوتولجندو، فستیوال عکاسی بین‌المللی توکیو، فستیوال عکاسی هند (حیدرآباد)، فستیوال عکس تفلیس، فستیوال گتزوفوتو، فستیوال ووا آف آرل است که فستیوال‌های دیگری در آینده نزدیک بدین فهرست افزوده خواهند شد.

نیکوپور با یادآوری اینکه در این جشنواره 25 فینالیست برگزیده خواهند شد، عنوان کرد: آثار برندگان، فینالیست‌ها و برگزیدگان هیئت داوران در "اس‌اف کمرا-ورک" به نمایش گذاشته خواهد شد؛ سازمانی صاحب‌نام در عرصه بین‌الملل که سعی دارد هنرمندان نوظهور دنیای عکاسی را مورد حمایت قرار دهد. اس‌ف کمرا-ورک با ۴۰ سال سابقه حمایت از کارهایی که در گالری‌های تجاری و موزه‌ها به نمایش درنیامده‌اند، صاحب فضای نمایشی معروفی در ناحیه بی و فراتر از ایالات متحده بوده و عکاسان و کلکسیون‌داران بین‌المللی بی‌شماری را در زمره مخاطبین خود دارد.

گفتنی است: فراخوان رقابت عکاسی لنز کالچر از همه  افراد بالای 18 سال در سراسر جهان دعوت می کند تا در این مسابقه شرکت کنند. افراد حرفه ای یا آماتور برای شرکت در مسابقه آزادند. در این مسابقه که به صورت بین المللی برگزار می شود تمامی سبک های ثبت عکس پرتره مورد قبول است.

 

کد خبر 6491

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید