جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
پنج شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ۱۶:۴۴
زمان مطالعه: 10 دقیقه
پیامبر (ص) فرمودند: «در عربستان اقوامی می‌آیند که پیرو قبیله «ربیعه» هستند و شاخ شیطان از میان دو قبیله ربیعه و مضر به وجود می‌آید...» و امروز می‌بینیم این شاخ شیطان در عربستان چه مصیبت‌هایی را بر پیکره جامعه اسلامی وارد می‌کند!

به گزارش پیام خبر، چندی پیش محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مصاحبه مفصلی با شبکه های وهابی و سعودی انجام داد و به نکات و مباحث مهمی از جمله موضوع مهدویت و ایران اشاره کرد. وقتی خبرنگار از او پرسید به دنبال اختلافاتی که بین حکومت ایران و دولت عربستان پیش آمده، شما با ایرانی ها می توانید گفت وگو و تعامل کنید؛ بن سلمان پاسخ داد: «خیر! ما چطور با آنها گفت وگو کنیم، ایرانی ها معتقدند که مهدی (عج) خواهد آمد و ما باید زمینه ها را برای آمدن او آماده کنیم و کنترل کل جهان را به دست بگیریم! موضوع مهدویت یک موضوع ساخته شده توسط ایرانی هاست و اساساً ایرانی ها به دنبال همین بحث مهدویت در کشورهای دیگر به خصوص عراق، یمن و سوریه دخالت و از تروریست حمایت می کنند لذا عربستان امکان گفت وگو با ایران را ندارد».

در پی این ادعای موهن و سخیف و به منظور بررسی چرایی کارشکنی ها و مبارزات آل سعود و وهابیت با مهدویت با کارشناس مهدوی گفت وگو کرده ایم که مشروح آن در ذیل می آید:

حجت السلام عباس خادمیان، کارشناس مباحث مهدوی در رابطه با موضع گیری ها و سخنان سخیف ولیعهد عربستان سعودی در رابطه با مهدویت، گفت: بحث مهدویت، بحث کل بشریت است؛ قدر و غایت ِمهدویت و دکترین مهدویت آن است که انسان را با کل هستی و کمالات مقتضی ِخود تطبیق داده و او را به سمت انسان کامل پیش ببرد و این غایت، در همه ابعاد وجودی انسان نقش آفرین است. اینگونه نیست که «مهدویت» تنها یک آموزه صرفِ اعتقادی و باور درونی و قلبی باشد، یا نوعی اعتقاد برای یک زمان خاص باشد؛ یعنی فقط برای بعد از ظهور باشد نه قبل ظهور.

وی افزود: ما گاه با انحرافات فکری اینگونه درگیر هستیم که امام زمان علیه السلام و آموزه مهدویت (این اندشه سترگ الهی) را به بعد از ظهور محدود می کنند مانند انجمن حجتیه که معتقد بود همه چیز برای بعد از ظهور است و این عقیده قبل از ظهور نقش چندان جدیّ ای ندارد.

مخالفت با اندیشه مهدویت طبیعی است و پس از ظهور نیز ادامه دارد  

خادمیان تصریح کرد: اگر پذیرفتیم که مهدویت، اندیشه و گفتمانی برای همه بشریت و در همه زمان ها است یعنی نیاز انسان به هدایت الهی (که عصاره مهدویت است) برای کل زمان ها و کل زندگی انسانی است؛ پس نمی توان آن را تنها به بُعد فقهی یا مذهبی و دینی محدود کرد. طبیعتا ما در ابعاد سیاسی، اجتماعی، بین المللی و... نیز بر اندیشه و مبانی مهدویت استوار هستیم و مسلما در این مسیر با افرادی مواجه می شویم که مخالف رسیدن بشریت به بهشت موعود هستند و این واقعه را که بشریت حول انسان کامل به کمالات الهی دست یابد، برنمی تابند. بنابراین، این معارضه و مخالفت ها طبیعی است و تا زمان ظهور و حتی پس از ظهور نیز ادامه خواهد داشت کما این که در طول تاریخ نیز این را می بینیم.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت گفت: ما امروز شاهد اتفاقات مختلفی در دنیا هستیم که این اتفاقات نمی تواند با بحث امام زمان علیه السلام بی ارتباط باشد. از جمله رخدادهایی که در خاورمیانه اتفاق می افتد. وقتی ریشه و علل این رخدادها را بررسی می کنیم می بینیم که ارتباط و گره خوردن این رخدادها با بحث مهدویت به خوبی مشخص است. این یک حقیقت است که امروز بحث بسیاری از اندیشمندان غربی که سرسلسله جنبانان اتفاقات و جریانات مختلف در یکصد سال اخیر هستند، موضوع مقابله با امام زمان علیه السلام است. آنها به منطقه خاورمیانه وارد شدند چون می دانند منطقه ای که اتفاقات آخرالزمان در آن رقم می خورد، این منطقه است.

وی ادامه داد: هم شیعه، هم اهل سنّت، هم یهود و هم مسیحیت همه می دانند که آن اتفاق بزرگ و تحقق حاکمیت الهی بر جهان از خاورمیانه آغاز می شود. پس مسلم است که نسبت به آن بی تفاوت نباشند. آنها حتی در فیلم ها و گفت وگوهای خود به این مسئله اشاره و اذعان دارند که اگر بناست مقابله ای صورت بگیرد این مقابله باید در خاورمیانه باشد و شرایط این منطقه را باید کنترل کرد. در همین راستا ما شاهد فعالیت هایی مانند «ایجاد داعش»، «حمایت از وهابیت» و «تحرکات و اقدامات آل سعود» هستیم.

اندیشه و گفتمان مهدویت بر مدار تعامل و گفت و گو با دنیا  است

کارشناس مباحث مهدوی با اشاره به برخی از رویدادهای خاورمیانه، تصریح کرد: درست است که ما آل سعود را یک جریان انحرافی ِدرون دینی به عنوان «وهابیت» می دانیم؛ انحرافی که هم اهل سنت و هم تشیّع بر آن واقف هستند؛ انحراف ِجریانی ای که حتی نمی توان آن را «فرقه» نامید بلکه تنها در حد یک جریان است که به طریقی ایجاد شده و سال هاست که جامعه اسلامی را درگیر کرده؛ اما اصل قضیه و مسایلی که امروز در آل سعود اتفاق می افتد مربوط به آل سعود نیست؛ آنها به مثابه یک مهره و ابراز هستند. اگر بخواهیم جعبه وهابیت ِ امروز را بازگشایی کنیم درون این جعبه، «آل سعود» نیست بلکه «آل یهود» و «آل صهیون» است و این امریکاست که آن را مدیریت می کند.

حجت الاسلام خادمیان تاکید کرد: آل سعود هرچه به آمریکا و یهود نزدیک تر شده و ارتباط سیاسی او با دولت های غربی پررنگ تر می شود، بیشتر با جریان هسته اسلامی و جریانات ناب اسلام نبوی صل الله علیه وآله فاصله می گیرد؛ حتی با قبور ائمه(ع) و مقدسات و مبانی دینی دشمنی می کند.

وی «مهدویت» را از مبانی شاخص و پذیرفته شده شیعه و سنی برشمرد و افزود: مگر می توان پذیرفت که «اندیشه و فرهنگ مهدویت» قائل به گفتمان، گفت و گو و ارتباط میان ادیان نیست؟ اصولا امام زمان علیه السلام و حکومت ایشان بر مدار تعامل و گفت و گو با جهان شکل می گیرد. آنچنان که در مبانی مهدویت داریم که اولین اقدام حضرت(عج)، انجام سخنرانی است و حضرت مهدی(عج) در کنار کعبه سخنرانی می کنند و همه اقوام و ملل دنیا سخنان حضرت(عج) را می شنوند.

پیش بینی رسول خدا صل الله علیه وآله درباره آل سعود

محقق و پژوهشگر مهدوی گفت: اینگونه نیست که امام زمان علیه السلام فقط با شمشیر و جنگ پیش بروند. نمازی را که امام(عج) در مسجدالاقصی می خوانند همه جهانیان مشاهده می کنند و می بینند که رهبر مسلمانان با حضرت مسیح علیه السلام دیدار و ملاقات می کند و حضرت عیسی(ع) پس از نزول از آسمان با ایشان نماز می خوانند. در نتیجه این وسوسه ها و سخنانی که درباره مهدویت گفته می شود برخاسته از نیات پلید و خصمانه آنهاست. چرا که اندیشه و فرهنگ مهدویت یک اندیشه گفتمانی است و بهترین و عالی ترین گفتمان ها، حول انسان کامل تحقق پیدا می کند و آل سعود از این جهت است که با این باور اصیل به مقابله برخاسته است.

وی تاکید کرد: ما در روایات و مبانی روایی خود با نکات قابل تاملی برخورد می کنیم از جمله در روایتی از صحیح بخاری (روایت 3302) از رسول گرامی اسلام صل الله علیه وآله نقل شده است که فرمودند: «در عربستان اقوامی می آیند که پیرو قبیله «ربیعه» هستند و شاخ شیطان از میان دو قبیله ربیعه و مضر به وجود می آید...» (کنایه از این که نیّات شیطانی، شرّ و مصیبت باری از این دو قبیله گریبانگیر مسلمین می شود) و بر اساس بررسی های تاریخی، آل سعود با این قبیله بی ارتباط نیستند و به نظر می رسد آنچه پیامبر صل الله علیه و آله درباره این قوم پیش بینی کرده بودند، امروز محقق شده است. همچنان که می بینیم امروز سران آمریکا (شیطان بزرگ) با سران آل سعود رقص شمشیر انجام می دهند. جالب است که همین روایت اشاره می کند که «ایمان» خود را در یمن نشان خواهد داد و یمن امروز در حال مقاومت و مقابله با این شاخ شیطان است.

خادمیان ادامه داد: امروز می بینیم که این شاخ شیطانی در عربستان چه آسیب ها و مصیبت هایی را بر پیکره جامعه اسلامی وارد می کند؛ هم نسبت به مردم بی گناه قطیف و الاحصاء در داخل عربستان، هم نسبت به مردم یمن و هم به شکل مستقیم و غیرمستقیم نسبت به مسلمانان خاورمیانه از طریق حمایت ها و هدایت ها و پشتیبانی هایی که از داعش دارد. امروز حتی مسلمانان را در مسجد به رگبار می بندند و تکه تکه می کنند! در کجای اسلام، کجای دین و کجای سیره و دیدگاه پیامبر صل الله علیه و آله چنین چیزی وجود دارد؟

وی تاکید کرد: آل سعود و آل یهود برای این که بتوانند به فساد و سیطره دیکتاتوری خود ادامه دهند و عدم توجه خود به موازین حداقلی حقوق بشر را توجیه کنند به مقابله با اندیشه های پاک مهدوی روی آورده اند چرا که از این اندیشه وحشت دارند. قرآن کریم  می فرماید: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْاَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی‏ لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ اَمْناً یَعْبُدُونَنی‏ لا یُشْرِکُونَ بی‏ شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَاُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُون؛ خدا به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده ‏اند، وعده داده است که حتماً آنان را در این سرزمین، جانشین [خود] قرار دهد؛ همان گونه که کسانی را که پیش از آنان بودند، جانشین [خود] قرار داد. و آن دینی را که برایشان پسندیده است، به سودشان مستقر کند و بیم شان را به ایمنی مبدل گرداند، [تا] مرا عبادت کنند و چیزی را با من شریک نگردانند و هر کس پس از آن به کفر گراید؛ آنانند که نافرمانند». (سوره نور، آیه55)

خادمیان در پایان خاطرنشان کرد: هم شیعه، هم اهل تسنن، هم یهود و حتی دشمنان می دانند که این وعده الهی است و طبق این وعده مشخص است که نهایتِ دنیا به کجا ختم خواهد شد! آنها می دانند که رفتنی هستند و جای آنها کسانی خواهند آمد که اهل عمل صالح هستند؛ بنابراین، طبیعی است تا جایی که می توانند با این جریان مقابله کنند. اما به هر حال روزی خواهد آمد که اهل یمن، اهل سوریه، اهل فلسطین و همه مظلومان عالم به دلیل نداشتن امنیت بر خود نلرزند. این وعده الهی است و وعده الهی تخلف ناپذیر است. آل سعود و آل یهود از عواقب فسق و فجور خود می ترسند که با اندیشه پاک مهدوی که برگرفته از فطرت پاک انسانی است، مقابله می کنند.

 

کد خبر 7295

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید