شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. عکس
سه شنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۳۷
تیم های رئال مادرید و اینتراخت فرانکفورت در فینال سوپرجام اروپا مقابل هم صف آرایی خواهند کرد.

به گزارش پیام خبر، در دیدار نهایی سوپرجام فوتبال اروپا، تیم های رئال مادرید اسپانیا و اینتراخت فرانکفورت آلمان از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه نوزدهم مردادماه به میزبانی ورزشگاه هلسینکی فنلاند رودرروی هم قرار می گیرند.

رئالی ها که در بازی های دوستانه پیش فصل مقابل بارسلونا شکست خوردند،بازی با آمریکا مکزیک را با تساوی به پایان بردند و تنها موفق به شکست یوونتوس شدند، حالا و ‌پیش از نخستین دیدار لالیگا، می توانند با کسب سوپرجام اروپا با روحیه ای بهتر فصل جدید فوتبال اسپانیا را آغاز کنند.

در طرف مقابل اینتراخت فرانکفورت که در هفته نخست بوندس لیگا آلمان با نتیجه تحقیر آمیز ۶-یک مغلوب تیم پرستاره و مدعی بایرن مونیخ شد اصلا نمی خواهد به راحتی قهرمانی در سوپرجام را از دست بدهد و همین موضوع می تواند به جذابیت های این مسابقه اضافه کند.

رئال تاکنون چهار بار فاتح سوپرکاپ اروپا شده و تنها یک جام تا برابری با رکورد تیم های بارسلونا اسپانیا و میلان ایتالیا فاصله دارد.

تیم بایرن مونیخ دو بار برنده سوپرجام اروپا شده و اینتراخت می تواند پس از باواریایی ها به دومین تیم آلمانی تبدیل شود که قهرمان این جام شده است. 

مایکل اولیور داور ۳۷ ساله انگلیسی، قضاوت دیدار فینال سوپرجام اروپا میان تیم ها رئال مادرید اسپانیا و آینتراخت فرانکفورت آلمان را بر عهده خواهد داشت. 

در ورزشگاه المپیک هلسینکی، فرانکفورت از حمایت هشت هزار نفر از هوادارانش برخوردار خواهد بود، در حالی که رئال تنها ۱۸۰۰ نفر از هوادارانش را به همراه خواهد داشت.

قرار است برای نخستین بار در بازی رئال و اینتراخت، از سیستم آفساید نیمه اتوماتیک استفاده شود که البته این تکنولوژی در  مراحل گروهی و حذفی فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا هم  مورد استفاده قرار می گیرد. 

سیستم آفساید نیمه اتوماتیک به لطف بیش از ده دوربین محقق می شود که ۲۹ زاویه مختلف را زیر نظر می گیرند و همه پارامترهای زمین فوتبال برای عملکرد بی نقص داوران و کمک داوران بازی ها مد نظر این تکنولوژی قرار گرفته تا کوچکترین اشتباهی صورت نپذیرد.

رئال مادرید پس از کسب چهاردهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان و اینتراخت با به دست آوردن جام لیگ اروپا، به دیدار سوپرجام رسیدند.

۱۲۱۴/پ

 

کد خبر 198866

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید