جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ۲۱:۲۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: شیوع کرونا موجب تغییر درروند بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و ازجمله تعلیم و تربیت شد که دیگر امکان بازگشت به شرایط معمول قبل نیست و باید در این مسیر گام برداشت.

به گزارش پیام خبر، فرهاد اسماعیلی در شورای مدارس شبانه‌روزی استان فارس گفت: یکی از مصادیق عدالت آموزشی مدارس شبانه‌روزی است که اگر شرایط آن مهیا نباشد می‌تواند موجب خسارت به دانش آموزان شود. مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: شیوع کرونا موجب تغییر درروند بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و ازجمله تعلیم و تربیت شد که دیگر امکان بازگشت به شرایط معمول قبل نیست و باید در این مسیر گام برداشت. وی گفت: در زمان شیوع کرونا یکی از سخت‌ترین شرایط ، حضور دانش آموزان در مدارس به‌صورت شبانه‌روزی است که لازم است همه جوانب برای حضور این دانش آموزان در وضعیت کرونا پیش‌بینی شود. اسماعیلی گفت: آموزش سرپرستان و عوامل اجرایی مدارس شبانه‌روزی، تهیه زیرساخت لازم برای آموزش مجازی در این مدارس،تغییر روش‌های نظارتی و آموزشی بر مدارس شبانه‌روزی ، توزیع نیروی انسانی، تهیه محتوای آموزشی خودآموز، از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند زمینه کاهش مشکلات در این مدارس در وضعت کرونا ویروس را فراهم کند. معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش فارس نیز گفت: بر اساس سند تحول بنیادین ، تحقق عدالت آموزشی و تربیتی در ابعاد کمی و کیفی،بر عهده آموزش‌وپرورش است و وظیفه ما فراهم کردن شرایط دسترسی برای همه به آموزش‌وپرورش و سپس برنامه‌ریزی برای عدالت کیفی است. «رسول قانونی» گفت: مدارس شبانه ریزی پرکاربردترین و فراگیرترین راهبردهای آموزش‌وپرورش برای مناطق کمتر برخوردار و عشایری و آخرین راهکار برای ایجاد شرایط دسترسی به تعلیم و تربیت است. وی قدمت این نوع مدارس را حدود 45 سال عنوان کرد و گفت: افزایش درصد پوشش تحصیلی، ارتقاء سطح کیفی آموزش، کاهش افت تحصیلی ، فراهم کردن زمینه برای تربیت دانش آموزان ، پیش‌گیری از مهاجرت دانش آموزان و استفاده بهینه از نیروی انسانی و امکانات، از مهم‌ترین اهدافی است که در این مدارس به دنبال آن هستیم. معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش فارس به برخی از مشکلات دانش آموزان در این مدارس اشاره کرد و گفت: رفع نیازهای عاطفی دانش آموزان مدارس شبانه‌روزی ،تهیه و تامین امکانات و سرانه غذایی دانش آموزان متناسب باسن و شرایط جسمی آن‌ها و همچنین تامین کتاب و فضای ورزشی و ... از مهم‌ترین نیازهای دانش آموزان در این مدارس است. وی یکی از راه‌کارهای کاهش این مشکلات را راه‌اندازی دبیرخانه کیفیت‌بخشی مدارس شبانه‌روزی در سطح استان عنوان کرد و گفت: در قالب این دبیرخانه و با بهره‌گیری از توانمندی حوزه‌های مختلف آموزش‌وپرورش استان و سایر نهادهای مرتبط ،می‌توان مسائل این مدارس را به‌صورت تخصصی موردبررسی قرارداد. گفتنی است هم‌اکنون نزدیک به 132 مدرسه شبانه‌روزی با حدود 24 هزار و 500 دانش‌آموز در مدارس فارس فعال است که 11 هزار و 794 نفر از این دانش آموزان ، به‌صورت خوابگاهی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

 

کد خبر 135344

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید