جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۰ ۰۱:۵۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آتش سوزی در ارتفاعات شهرستان‌های ارسنجان و مرودشت همچنان ادامه دارد.

به گزارش پیام خبر؛ رحیم عزیزی گفت: با توجه به گسترش آتش در ارتفاعات شهرستان‌های ارسنجان و مرودشت که از روز ۱۱ تیرماه آغاز شده است، تمام ادارات شهرستان برای کمک رسانی در خاموش کردن حریق تعطیل شدند.

فرماندار ارسنجان افزود: در حال حاضر تمام نیروهای ادارات به همراه خودرو و امکانات در حال اعزام به منطقه آتش سوزی هستنند.

عزیزی اضافه کرد: همچنین نیروهای مردمی و گروه‌های دوستدار محیط زیست به صورت مداوم در حال اعزام به ارتفاعات هستند و کمبود امکانات، صعب العبور بودن منطقه و وزش باد عملیات مهار آتش را با مشکل روبرو کرده است.

این حریق از روز ۱۱ تیرماه در ارتفاعات منطقه سعادت آباد شوشتری واقع در مرز شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد آغاز شده است.

با وجود گستردگی حریق، دمای بسیار بالای هوا و سرعت پیشروی بالا، این آتش سوزی عصر دیروز در ارتفاعات پاسارگاد و مرودشت مهار شد، اما آتش مجددا از صبح امروز در ارتفاعات شهرستان مرودشت شعله ور شده است و نیروها در حال اعزام برای مهار آتش هستند.

اعزام دو بالگرد و ۱۵۰ نیرو از ارتش

آرش مهدوی مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: طی اخبار واصله، آتش سوزی از سمت دره لای خره ارسنجان شروع و به سمت ارتفاعات قلات سفید شهرستان مرودشت در حال حرکت است.

او افزود: در حال حاضر نیروهای امدادی از طریق بالگرد اصفهان در حال اعزام به سمت منطقه حادثه جهت اطفاء حریق هستند.

مهدوی بیان کرد: بالگرد دوم از تهران در دست اقدام است و ۱۵۰ نفر از نیروهای ارتش نیز از ساعت ٩ صبح به نیروهای هنگ امداد طبیعتی در مرودشت پیوسته اند.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به وزش بادگرم و برگ‌های خشک شده به مردم هشدارداد از روشن کردن آتش در طبیعت و مراتع خودداری کنند.

 

کد خبر 149325

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید