جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۴۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هم اکنون سه هزار و ۷۶ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۹۹ بیمار مبتلا به کرونا به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
به گزارش پیام خبر، سید روح الله حسینی با تبریک عید سعید غدیر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، یک میلیون و ۶۸ هزار و ۶۹۱ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۱۴ هزار و ۴۶۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۲۶ هزار و ۲۶۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۶۴۲ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۳۷ هزار و ۱۱۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس شناسایی شده است .

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۱۹ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را پنج هزار و ۱۳۷ نفر اعلام کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون سه هزار و ۷۶ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۹۹ بیمار مبتلا به کرونا به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی با اشاره به بهبودی بیماران کرونا در فارس گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۹۷ هزار و ۳۸۴ بیمار با بهبودی از بیمارستان های استان و یا ایزوله خانگی مرخص شده اند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، شیوع ویروس کرونا در استان را افزایش می دهد، افزود: بهترین روش برای جلوگیری از گسترش کرونا و ابتلا به بیماری کووید۱۹، رعایت دستورالعمل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی است.

 

کد خبر 150063

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید