جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۶ شهریور ۱۴۰۰ ۲۱:۵۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت:مورد ابتلا به کرونای لامبدا و قارچ سیاه تاکنون در استان نداشته ایم و در خصوص انجام واکسیناسیون تاکنون یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۵۳۶ واکسن دز اول و دوم تزریق شده است.

به گزارش پیام خبر، عبدالرضا قاسم پور در جمع خبرنگاران با اشاره به سیر ابتلا به کرونا در فارس گفت: آمار ابتلا به کرونا در شیراز و سایر نقاط فارس به سمت نزولی رفته است که در ستاد ملی مدیریت کرونا نیز امروز عنوان شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: ممنوعیت تردد بین استانی تا ساعت ۲۴ شب گذشته بود اما شیوه آن تغییر کرده و منع تردد نداریم اما ممنوعیت ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی را داریم و خودروهای شخصی یک میلیون و نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: مورد ابتلا به کرونای لامبدا و قارچ سیاه تاکنون در استان نداشته ایم و در خصوص انجام واکسیناسیون تاکنون یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۵۳۶ واکسن دز اول و دوم تزریق شده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر واکسن برکت و سینوفارم تزریق می شود و در تزریق اسپوتنیک وقفه افتاده که یا وارد می شود یا جایگزین اعلام می شود تا افراد نوبت دوم خود را دریافت کنند.

قاسم پور با اشاره به سن تزریق واکسن در فارس عنوان کرد: واکسیناسیون برای گروه های هدف عشایر بالای ۱۸ سال در حال انجام است و در سایر نقاط فارس که جمعیت کمتر است مثل جنوب فارس، واکسیناسیون برای سنین پایین تر انجام می شود.

وی ادامه داد: درصد مثبت شدن تست های کرونا در فارس در حال حاضر ۳۲ درصد و درصد بهبودی ۹۵ درصد است و کل بیماران بستری استان چهار هزار و ۷۷۹ بیمار است که ۲ هزار و ۸۵۰ بستری دائم هستند.

قاسم پور اعلام کرد: ظرفیت تخت های عادی ۲ هزار و ۶۹۹ است و ۹۷ درصد تخت های عادی و ۹۱ درصد تخت های ویژه نیز اشغال شده است.

 

کد خبر 153676

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید