به گزارش پیام خبر، علی رمضانی امروز در نشست خبری دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور که در تالار «ملاصدرا» باشگاه «فرهنگیان» برگزار شد، گفت: چرخه فرهنگ و هنر در کشور معیوب است و یکی از ضعف های جدی که با مشورت با همه استان ها داشتم به این نتیجه رسیدم.
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموز، اصحاب فرهنگ و هنر، خانواده، معلمان و اصحاب رسانه جزیی از این چرخه هستند، اضافه کرد: کتاب «راهکار نامه» برای رفع این مشکل در نظر گرفتیم.
وی با اشاره به اینکه بیش از هفت میلیون و 200 هزار نفر رشته در مسابقات فرهنگی هنری شرکت کردند، تاکید کرد: در جامعه نشاط و شادابی کم است و این فعالیت ها می تواند مهارت ایجاد کند و این مهارت ها می تواند نقصان را برطرف کند.
رمضانی با یادآوری این مطلب که در سال گذشته اولین جشنواره معلمان هنرمند را برگزار شد و ابتدا هیچ اطلاعاتی در مورد معلمین هنرمند وجود نداشت و این مسابقات بسیار با استقبال مواجه شد، اضافه کرد: معلم و شاداب می تواند دانش آموز با نشاط تربیت کند.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و 182 کانون فرهنگی تربیتی در کشور وجود دارد که این جشنواره ها باعث می شود تا معلمان هنرمند به عنوان مربی در این کانون ها فعالیت کنند، افزود: دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور در استان فارس مستقر شده و کار کاملا به فارس واگذار شده است.
رمضانی با اشاره به اینکه سه سال است وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزارت برتر در حوزه ایثار و شهادت شده است، اضافه کرد: اولین دوره جشنواره معلمان مولف را برگزار کردیم و بیش از 6 هزار اثر به دست ما رسید.
وی تاکید کرد: در جشنواره امسال بازنشستگان هم وارد شدند و در دومین جشنواره علاوه بر معلمین شاغل و بازنشستگان هم حضور دارند.
رمضانی با اشاره به اینکه امسال جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان چهلمین سال آن را با 80 رشته برگزار خواهیم کرد، اضافه کرد: درخواست جدی داریم که وزارت علوم و سازمان سنجش که دانش آموز و معلمین که دارای رتبه های برتر هستند دارای اولویت در کنکور باشند و بدون کنکور در رشته هایی که برتر شده اند، وارد دانشگاه شوند و وقتی دانش آموز رشته مورد علاقه خودش را برود رقابت های بیشتری شکل می گیرد.
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال اولین سالی بود که توانستیم مربیان پرورشی را جذب کنیم، افزود: بخش های فرهنگی هنری و مذهبی هم در سرفصل های تربیتی این مربیان در نظر گرفته شده است.