جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۲ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۱۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور گفت: استان یزد با دارا بودن منابع طبیعی همچون انرژی خورشیدی و زمین مستعد می تواند قطب فناوری های نوین مالی و مزارع استخراج ابری در کشور شود.
به گزارش پیام خبر، دکتر عباس جم زر گفت: استان یزد نیازمند ارتقاء سطح آگاهی در حوزه فناوری های نوین مالی و ایجاد زیرساختهای این فناوری برای رسیدن به قطب فناوری های نوین مالی در کشور است، این استان با دارا بودن منابع طبیعی همچون انرژی خورشیدی و زمین مستعد می تواند قطب فناوری های نوین مالی و مزارع استخراج ابری در کشور شود.
مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور ادامه داد: فناوری های نوین مالی علاوه بر زیرساخت سرمایه ای در توسعه اشتغال و کارآفرینی نخبگان و سرمایه های انسانی تاثیر قابل توجهی دارد.
وی گفت: در سفر رئیس جمهور محترم به استان یزد با طرح ایجاد بزرگترین مزرعه نیروگاه انرژی خورشیدی کشور در استان یزد موافقت شد و برنامه ریزی احداث بزرگترین باغ متراکم زیتون روغنی کشور تحت عنوان نهالستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بزرگترین دهکده سلامت و گردشگری کشور، بزرگترین مزرعه استخراج ابری رمز ارز ایران و ایجاد زیرساخت ثبت مالکیت بین المللی فرهنگی هنری در قالب توکن های غیر مثلی (NFT) مصوب شد.
دکتر جم زر ادامه داد: در مرحله اول طرح احداث ۷۰۰ هکتار نهالستان زیتون روغنی و سپس طرح احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی در یزد با روش تامین مالی سرمایه جمعی با تامین زمین از منابع طبیعی استان و اخذ مجوز ساتبا انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: برای توسعه گردشگری سلامت نیز با استفاده از فناوری های نوین مالی زیر ساخت بزرگترین دهکده سلامت و گردشگری در یزد ایجاد شده تا محور گردشگری سلامت در ایران باشد.
مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور ادامه داد: فناوری بلاکچین موجب می شود هنرمندان سراسر کشور بتوانند آثار هنری، دستی و باستانی خود را به صورت بین المللی ثبت و در بازارهای جهانی عرضه کنند.
مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور گفت: درخت زیتون یکی از کم آب خواه ترین درختان سازگار با اقلیم یزد است که ثمر بخشی قابل توجهی دارد، می توان با روش های متراکم، هزار و 250 اصله نهال زیتون از نوع روغنی را در هر هکتار کاشت تا میانگین تولید زیتون در استان به بیش از پنج تُن در هر هکتار برسد.
وی افزود: فاز اول باغ متراکم زیتون در دهم دی ماه به یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان نهالستان شهید سلیمانی با حضور مسئولان استان و خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران استان یزد و همرزمان شهید استان رونمایی می شود.
دکتر جم زر ادامه داد: در نهالستان زیتون شهید سردار سلیمانی هر فرد می تواند یک نهال به یاد شهید سلیمانی و دیگر شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم غرس کند.
مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور با اشاره به اینکه سرمایه گذاری جمعی از افراد در این باغ الگویی در استفاده از فناوری های نوین مالی است گفت: افرادی که می خواهند در سرمایه گذاری این نهالستان مشارکت داشته باشند، می توانند 500 هزار تومان برای کاشت و داشت این نهال پرداخت کند و به مدت 20 سال از سود حاصل از آن بهره مند شوند.

 

کد خبر 167970

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید