جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
یکشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۱:۴۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون استاندار فارس از خیز بلند فارس برای تقویت روابط ایران و قطر خبر داد:

قطر از پیشنهاد خواهر خواندگی شیراز و دوحه استقبال کرد

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: مذاکرات اولیه در این باره خواهرخواندگی شیراز و دوحه با طرف قطری صورت گرفته و از این پیشنهاد استقبال شده است.

به گزارش پیام خبر،معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به اینکه روابط مردم قطر و استان فارس ریشه در گذشته‌ای طولانی دارد، گفت: مذاکرات اولیه در این باره خواهرخواندگی شیراز و دوحه با طرف قطری صورت گرفته و از این پیشنهاد استقبال شده است که انعقاد این تفاهم‌نامه سبب تحکیم روابط پیشین خواهد شد.

محمد فرخ‌زاده با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه طی نامه‌ای در خصوص پیشنهاد شهرداری شیراز مبنی بر خواهرخواندگی شیراز و دو اعلام نموده است، شهرداری دوحه ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور آمادگی دارد در جریان برگزاری هشتمین کمیسیون مشترک دو کشور در دوحه سند خواهرخواندگی را نهایی و امضا کند.

به اعتقاد فرخ زاده این ابتکار عمل استان فارس گامی موثر در موضوع ارتباطات مربوط به جام جهانی۲۰۲۲ قطر است.
 معاون هماهنگی امور گردشگری و زائران استانداری فارس با اشاره به سفر استاندار فارس به دوحه در آینده‌ای نزدیک سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه پیشنهاد کرده‌است سند مذکور در جریان این سفر به امضا برسد.
فرخ زاده خاطرنشان کرد: مذاکرات اولیه در این باره با طرف قطری صورت گرفته و از این پیشنهاد استقبال شده است.
معاون استاندار فارس تاکید کرد: این خواهر خواندگی سبب ایجاد تفاهم ‌هایی خواهد شد که روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دو کشور را با محوریت استان فارس تسهیل خواهد کرد.
او همچنین به ابتکار عمل فارس برای تشکیل میز مشترک شیراز و دوحه اشاره کرد و نوید تحقق این اقدام اثرگذار را برای آینده‌ای نزدیک در صورت فراهم شدن مکان مناسب این اقدام  داد.

 

کد خبر 188566

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید