جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۰۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خبر داد:

اتوبوس نشاط کودک و بزرگسال در محلات کم برخوردار شیراز راه اندازی شد

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از راه اندازی پایگاه های سیار خدمات اجتماعی در قالب 6 اتوبوس و با عنوان اتوبوس نشاط کودک، نشاط بزرگسال، اتوبوس سلامت و اتوبوس کتابخانه در محلات کم برخوردار شیراز خبر داد.
به گزارش پیام خبر،مصطفی مشفقیان با اشاره به اینکه پایگاه های سیار خدمات اجتماعی در قالب 6 اتوبوس در حال خدمات رسانی به شهروندان می باشند گفت: این اتوبوس‌ها  از اسفند ماه در مناطق حاشیه نشین و محله های کمتر برخوردار شیراز مستقر شده و به عنوان اتوبوس نشاط کودک، نشاط بزرگسال، اتوبوس سلامت و اتوبوس کتابخانه  در حال فعالیت هستند و با توجه به شروع فصل تابستان و فراغت کودکان و نوجوانان از این فرصت می توانند بهره خوبی ببرند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد:کودکان و نوجوانان ساکن در بلوار اتحاد، شهرک قصر قمشه، شهرک سعدی، عادل آباد، بلوار ماذون قشقایی و شهرک بهار، می توانند با مراجعه به این اتوبوس ها به صورت رایگان از خدمات مشاوره ای، پایش سلامت جسمی، روانشناسی و حقوقی برخوردار شده و ضمن دریافت آموزش هایی در حوزه های شهروندی از کتابخانه سیار این اتوبوس ها نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از بین این تعداد اتوبوس، دو مورد ویژه کودکان و چهاراتوبوس مختص به بزرگسالان می باشد اظهار داشت:در اتوبوس‌های ویژه کودکان و نوجوانان، کلاس‌های آموزش نقاشی، زبان، خوشنویسی، قصه گویی، بازی‌های فکری و داستان خوانی به صورت رایگان برگزار و در کنار این کلاس ها، مشاوره‌هایی پیرامون کودک و تربیت فرزند نیز در اختیار والدین قرار می‌گیرد.

  معاون فرهنگی شهردار با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ده هزار و هشتصد نفر از پایگاه های سیار خدمات اجتماعی استفاده کرده اند گفت: کتابخانه‌های این اتوبوس‌ها با بیش از هزار جلد کتاب، فرصت مناسبی برای افزایش آگاهی و پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان فراهم می‌آورد و به تناسب درخواست و حجم مخاطبان، کتاب‌های مورد نیاز تهیه و شارژ می‌شوند. 1213/س      

 

کد خبر 192900

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید