جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
شنبه, ۰۴ تیر ۱۴۰۱ ۲۳:۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل میراث فارس از راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در شهرستان‌های این استان در راستای فروش و رونق بیشتر صنایع دستی خبر داد.

به گزارش پیام خبر،سید موید محسن‌نژاد در جلسه شورای عالی گردشگری فارس که با حضور استاندار برگزار شد، با بیان اینکه برخی از هتل‌های استان با مشکل مواجه هستند که با رفع مشکل، می‌توانند به چرخه اقامتی بازگردند، گفت: ۱۰ هزار نفر در هتل‌های فارس مشغول به کار هستند که ۴۰ درصد از آنها رشته تحصیلی یا رشته‌های مرتبط با این حوزه دارند.

او در خصوص مباحث مطرح شده درباره خانه مسافرها نیز افزود: طی فرایند تعریف شده شناسایی، تشکیل پرونده و دریافت مجوز انجام می‌شد اما در حال حاضر براساس دستورالعمل جدید باید ادارات کل میراث فرهنگی به این مسئله ورود کنند. محسن‌نژاد عنوان کرد: پیشنهاد این بود که کمیته‌ای با بخش خصوصی تشکیل شود تا پرونده‌های خانه مسافرها ابتدا آنجا برود و بعد به سمت ادارات کل که در این صورت صدور پروانه با سهولت بهتری انجام بگیرد و از یک ماه آینده کار مجوزها سامان می‌یابد. حسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران فارس نیز در این جلسه گفت: سامانه اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته‌های هتلداری دانشگاه شیراز ایجاد و زمینه استخدام آنها در هتل‌ها فراهم شود، چراکه اکنون فارغ‌التحصیلان را نمی‌شناسیم. او تصریح کرد: هتلداری امری تخصصی است و نمی‌توان جذب عمومی داشت. محمد موذنی، رئیس دانشگاه شیراز نیز در این جلسه در راستای پیشنهاد ایجاد پژوهشکده گردشگری اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان است تا این پژوهشکده ایجاد و برای استفاده بهتر از فرصت‌های موجود از آن استفاده شود. او با بیان اینکه دانشکده هتلداری دانشگاه شیراز در ۲ مقطع کارشناسی و ارشد دانشجو می‌پذیرد، گفت: چندین طرح در حوزه گردشگری توسط اساتید دانشگاه انجام شده که نتایج آن در خدمت استانداری قرار گرفته که در این طرح‌ها موانع و مشکلات شناسایی و پیشنهاداتی برای رفع موانع و توسعه گردشگری ارائه شده است. رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه طرح دیگری با عنوان نظام جامع بازاریابی گردشگری در حال تدوین است که در اختیار استان قرار داده می‌شود، افزود: رشته‌های دیگری نیز مرتبط با موضوع گردشگری در این دانشگاه وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها نیز استفاده کرد. موذنی عنوان کرد: زمینه تاسیس و راه‌اندازی پژوهشکده فراهم است تا بتواند خروجی مفیدی برای گردشگری استان داشته باشد. 1215/س

 

کد خبر 193423

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید