شهردار اراک خبر داد:
ورود 30 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان عمومی اراک/ بحث مونو ریل در اراک منتفی است
به گزارش پیام خبر علیرضا کریمی با اشاره به فعالیت های گسترده شهرداری در بخش های مختلف گفت: شهرداری همواره در راستای رفع مشکلات شهری و کمک به بهبود وضعیت شهر و همچنین بهبود وضعیت حمل نقل عمومی در شهر اراک تلاش های گسترده ای را انجام می دهد. شهردار اراک با اشاره به اینکه شماره گذاری ۳۰ دستگاه از اتوبوسهای جدید خریداری شده توسط شهرداری اراک در حال پیگیری استف افزود: مصوبه شورای شهر برای جذب راننده نیز به شهرداری ابلاغ شده، همچنین برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس نیز پول واریزشده که یک کار اساسی در حوزه حملونقل عمومی است. این مقام مسئول با بیان اینکه در ابتدای کار دوره جدید مدیریت شهری برای تقویت ناوگان حملونقل عمومی کلانشهر اراک تقریباً بیش از تمام اتوبوسهایی که در اراک داشتیم اتوبوس جدید خریداری شد، گفت: اتوبوسرانی اراک مجموعاً ۷۰ اتوبوس داشت که طی چند ماه اخیر ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداریشده است. کریمی اضافه کرد: این درحالی است که در ۱۰ سال گذشته یک اتوبوس هم به ناوگان حملونقل عمومی اراک تزریق نشده بود و هر اتوبوسی که خرابشده بود هم به پارکینگ منتقل میشد و اگر برای خرید اتوبوس جدید اقدام نمیکردیم بعد از کرونا با مشکل جدی مواجه میشدیم. شهردار اراک در بخش دیگری از سخنانش به سیستم پرداخت الکترونیکی کرایه در ناوگان حملونقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: فرا کارت صرفاً یک سیستم پرداخت الکترونیکی بود و در شروع کار دوره جدید به علت مشکلات حقوقی و قراردادی کاملاً تعطیل بود اما نهایتاً از ۴ میلیاردی که شرکت پیمانکار طلب میکرد با مذاکراتی آن را به یک میلیارد رساندیم و فرا کارت فعال شد. وی یکی از مشکلات فراکارت را قدیمی بودن سیستم دانست و بیان کرد: در این راستا از کارتی استفادهشده که وارداتی و بسیار گرانقیمت است لذا شرکت مربوطه الآن قیمت هر کارت را ۵۰ هزار تومان اعلام کرده است اما از شورا درخواست کردیم تا در صورت موافقت، شهرداری ۸۰ درصد این مبلغ را تخفیف قائل شود و مابه تفاوت آن را بپردازند. شهردار اراک اضافه کرد: کارتخوان های اتوبوسها خراب نیست، شاید بعضاً برخی رانندگان راغبتر باشند تا پول نقد دریافت کنند و با توجه به اینکه طبق مصوبه شورای شهر پرداخت الکترونیکی کرایه ارزانتر از پرداخت نقدی است شهروندان باید توجه داشته باشند که حتیالامکان از سیستم پرداخت الکترونیکی استفاده کنند. این مقام مسئول در خصوص استفاده از سیستمهای حمل و نقل انبوه بر در اراک نیز گفت: همیشه در اراک مسئله مترو مطرح بوده، اما با توجه به اینکه جمعیت اراک زیر یکمیلیون نفر است مترو شامل حال آن نمیشود از طرفی با توجه به هزینههای سنگین مترو در شهرهای کوچک هم تمایلی به استفاده از آن نیست. کریمی در ادامه با بیان اینکه بحث منوریل هم مورد استقبال قرار نگرفته و منتفی است، گفت: موضوع بی آر تی در شهر اراک مطرح و در حال پیگیری است. شهردار اراک در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر طرح جامع ترافیکی اراک برای تجدیدنظر به وزارت کشور ارجاع شده و اگر ابلاغ شود سرنوشت حملونقل عمومی شهر اراک مشخص خواهد شد./س