شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۳۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به هشدار هواشناسی و بارش های موسمی توصیه کرد از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات و عشایر و دامداران نیز از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند.

به گزارش پیام خبر،خلیل عبدالهی با اشاره به صدور اخطاریه هواشناسی سطح قرمز مبنی بر تشدید بارش های موسمی همراه با تندبادهای موقتی و سیلاب در مناطق مستعد گفت:به تمامی فرمانداری ها و دستگاه‌های مربوطه، ضرورت حفظ آمادگی و مهیا نمودن تجهیزات در جهت مقابله و مدیریت مخاطره پیش رو ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس افزود: از روز سه شنبه چهارم مردادماه تا روز جمعه هفتم همین ماه در استان فارس با بارش های موسمی همراه با تندبادهای موقتی و سیلاب در مناطق مستعد رو به رو هستیم. وی به مردم استان فارس توصیه کرد طی مدت یاد شده از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات و عشایر و دامداران نیز از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند. عبدالهی ادامه داد: شهروندان گرامی در این مدت، هشدارهای هواشناسی را کاملا جدی گرفته و از انجام هرگونه اقدامات خطرآفرین اجتناب کنند. وی اضافه کرد: عشایر نیز از هرگونه اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی اجتناب کرده و خطرات صاعقه را جدی بگیرند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد: کشاورزان نسبت به جمع آوری محصولات کشاورزی و نگهداری آنها در مکان های سرپوشیده و مناسب اقدام نموده و نسبت به استحکام فضاها و تاسیسات گلخانه ای و مواظبت از محصولات آمادگی لازم را داشته باشند. هواشناسی استان فارس نیز از روزهای گذشته و با صدور اطلاعیه های متعدد وضعیت قرمز و وقوع بارش های سیل آسا همراه با وزش تندبادهای خطرناک برای بسیاری از مناطق به ویژه شهرهای جنوبی این استان را طی سه روز پایانی هفته جاری پیش بینی کرده است. فرمانداران شهرستان های جنوب فارس هم در همین راستا با نشست های ستاد مدیریت بحران بر ضرورت آمادگی کامل اعضای  این ستاد و همه دستگاه های خدمات رسان برای جلوگیری و کاهش و مهار خطرات ناشی از وقوع بارش های سیل آسا تاکید کردند. 1213/س

 

کد خبر 196828

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید