یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ۱۷:۳۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به بهانه هفته کتاب و کتابخوانی، آئین چراغ دیده از سوی انجمن اهل قلم استان فارس، موسسه آفتاب مهر صبا و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز واقع در خیابان سفیر شمالی شیراز با رونمایی از ۳۵ کتاب کودک به خط بریل برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، به بهانه هفته کتاب و کتابخوانی، آئین چراغ دیده از سوی انجمن اهل قلم استان فارس، موسسه آفتاب مهر صبا و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز واقع در خیابان سفیر شمالی شیراز با رونمایی از ۳۵ کتاب کودک به خط بریل برگزار شد.

شایسته‌نیا، در این آیین گفت: در جمهوری اسلامی ما طلبکار کسی نیستیم، بدهکار هستیم و اینجاست که بر خود تکلیف می‌دانیم تا به‌دنبال نابینایان برویم؛ چراکه ما همه سربازان امام زمان هستیم.

مدیرعامل موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز، یکی از نیازهای نابینایان را کتاب دانست و افزود: از آنجا که هزینه کاغذ، چاپ و کتاب نابینایان دو تا سه برابر دیگر کاغذ‌ها، چاپ‌ها و کتاب‌هاست از مردم و مسولان می‌خواهیم تا در این زمینه به شکل ویژه ما را حمایت کنند.

حسن دهقان، رئیس انجمن اهل قلم نیز در این رویداد گفت: این ۳۵ کتاب که به خط بریل چاپ شده است در کتابخانه‌های مؤسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز، مجتمع آموزشی نابینایان شوریده شیرازی و بخش نابینایان کتابخانه ملا محمدعلی شفیعی ارسنجانی در اختیار روشن‌دلان قرار خواهد گرفت.

حمیدرضا قانعی، نیز در این رویداد گفت: امسال در تلاش بودیم تا از توانمندی‌های موسسات و بخش خصوصی و مردمی بهره بگیریم ولی آنچه در اینجا دیدیم بسیار بیش از آنچه بود که گمان داشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: رشد و توسعه فناوری شاید اذهان را به این سو می‌برد که کتابخوانی کمتر شده، ولی شاخص‌های مطالعه نشان می‌دهد که افزایش یافته و تنها گونه آن عوض شده است.

دبیر انجمن کتابخانه‌های فارس افزود: جامعه ایران جامعه آگاه رو به رشد است؛.با این همه هم‌نشینی با کتاب خود جایگاه ویژه دارد.

در این رویداد تلاش‌های محدثه اسلامی، دختر نابینای شیرازی که در کنکور امسال رتبه ۲۶۵ را بدست آورد و در رشته روانشناسی دانشگاه شیراز پذیرفته شده است‌، فاطمه رحیمی، دانش‌آموز ۹ ساله‌ای که ۶۶ کتاب را در یک سال خوانده است، گروه موسیقی نابینایان رندان مست و محسن رضوی، نویسنده‌ای که دو کتاب وی به خط بریل چاپ شده است، از سوی حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پاس داشته شد.

گفتنی است موسسه مردمی نابینایان توانگران کارآفرین شیراز در سال ۱۳۸۵ با انگیزه کمک و یاری به نابینایان در زمینه‌های گوناگون آغاز به‌کار کرد.

 

کد خبر 220789

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید