تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ دی , ۱۴۰۰ Thursday, 20 January , 2022
کد شما در این بخش

برگه نوشته

بالای سایت
1

آغاز به کار مترو با سیستم راهبری خودکار در شیراز

  • کد خبر : 136961
  • 26 آبان 1399 - 16:33
آغاز به کار مترو با سیستم راهبری خودکار در شیراز
شهردار شیراز در بازدید از پروژه خط دو متروی ایستگاه امام حسین (ع)، از آغاز به کار اولین مترو با سیستم راهبری خودکار در شیراز خبر داد.

به گزارش پیام خبر، شهردار شیراز در بازدید از پروژه خط دو متروی ایستگاه امام حسین (ع)، از آغاز به کار اولین مترو با سیستم راهبری خودکار در شیراز خبر داد.

حیدر اسکندر پور گفت: با استفاده از تعطیلی مترو، این سیستم را تست کردیم و در گام نخست سرعت، ترمز و محل توقف قطار به صورت اتوماتیک کنترل می شود. البته راهبر در کابین قطار حضور دارد اما این اقدامات به صورت اتوماتیک انجام می شود.

وی شیراز را دومین کلان شهر دارای سامانه راهبری خودکار قطار در ایران عنوان کرد و افزود: افزایش راحتی و کاهش زمان سفر، کاهش مصرف انرژی و استهلاک قطار از مزیت های سامانه راهبری خودکار قطار مترو است.

شهردار شیراز در بازدید از پروژه خط دو متروی ایستگاه امام حسین (ع) بیان کرد: دوشنبه هر هفته به منظور نظارت مستقیم و میدانی بر روند اجرای پروژه ایستگاه خط دو متروی ایستگاه میدان امام حسین (ع) از این پروژه بازدید و دفتر کار خود را در کارگاه عمرانی آن برگزار می کنم.

اسکندرپور با اشاره به کار فنی و مهندسی پیچیده این ایستگاه گفت: در ایستگاه متروی میدان امام حسین (ع) سه پروژه شامل ساخت ایستگاه خط دو مترو، احداث تونل ارتباطی بین خط یک و دو به طول ۲۶۰ متر و cross over همزمان در حال اجراست.

وی اضافه کرد: این پروژه وسیع و تاثیرگذار در عمق ۱۵ متری تا ۳۰ متری زیر خیابان انقلاب اسلامی (مشیر فاطمی) اجرا می شود و در خیابان مجموعه های تجاری و شهروندان فعالیت می کنند.

شهردار شیراز افزود: برای این که ترافیک خیابان انقلاب اسلامی و میدان امام حسین (ع) مختل نشود و شهروندان به زحمت نیفتند، مجبور شده ایم از خیابان پوستچی از طریق تونل های زیرزمینی به پروژه خط دو قطار شهری دسترسی پیدا کنیم و این امر هزینه ای مضاعف برای شهرداری ایجاد کرده است.

براساس این گزارش، جهت جابجایی راحت تر قطارها در هر خط نیاز است که به شیوه ای مناسب ارتباط بین دو مسیر رفت و برگشت قطار در زیر زمین و با فواصل مشخص ایجاد شود. ارتباط بین دو خط ریل اصلی مسیر، بوسیله یک تقاطع دو طرفه یا به اصطلاح کِراس اُور ایجاد می شود. در خط یک و دو قطار شهری این ارتباط و دسترسی در محدوده میدان امام حسین با سازه ای با عرض ۶ متر و طول تقریبی ۲۳۶ متر و شعاع گردش حدود ۱۰۵ متر ایجاد می شود.

لینک کوتاه : https://payamekhabar.ir/?p=136961
کد شما در این بخش

برگه نوشته

پایین سایت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.