جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۴۰۰ ۲۰:۴۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استاندار فارس گفت: دغدغه‌های اجرایی سند فرهنگی فارس با همفکری و هماهنگی دستگاه های اجرایی کاسته خواهد شد.

به گزارش پیام خبر، عنایت‌الله رحیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با گرامیداشت هفته فرهنگ مالیات و با اشاره به تدوین سند فرهنگی استان‌ و مباحث و اهداف در نظر گرفته شده در این سند، گفت: هماهنگی و همفکری لازم در این سند ضامن موفقیت آن به شمار می‌رود و با تعیین وظایف مشخص هر دستگاه و اعتبارات لازم برای آن، دغدغه‌های اجرایی کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجود برنامه و سند، نقشه راه را برای حرکت و فعالیت متولیان مشخص می‌کند، گفت: همفکری و هماهنگی ضامن موفقیت سند فرهنگی فارس است  و در این راستا نیز باید ارزیابی و نظارت مستمری وجود داشته باشد.

رحیمی در این جلسه با بیان اینکه برای رسیدن به انسان متعالی مباحث مختلف در قالب نقشه‌ فرهنگی ذکر شده گفت: کار فرهنگی سهل و ممتنع است و موضوع فرهنگ و تحول در آن باید از تک تک افراد جامعه آغاز شود و این روند با توجه به نگاه‌های متعالی در این حوزه ارزشمند است.

وی با بیان اینکه داشتن سند و برنامه حسن‌ آن این است که می‌توان ارزیابی و نقاط ضعف و قوت را مشخص کرد، افزود: در هر سندی ظرفیت‌ها و منابع دیده می‌شود اما در انتها باید بازطراحی نیز در سند دیده شود.

او با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: تعالی انسان هدف اصلی این بیانیه به شمار می رود و این هدف ترسیم شده در سند فرهنگی کشور  باید به مرحله اجرا برسد.

رحیمی عنوان کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی در این سند دیده شده و در این راستا باید بعد از اقدام و اجرا سند، باز طراحی‌های لازم انجام پذیرد.

استاندار فارس تصریح کرد: اجرا و اقدام مباحث فکری تا این مرحله تهیه شده و میزان اعتبار، جامعه هدف و زمان‌بندی اجرایی نیز باید مشخص شود؛ باید با همفکری دستگاه‌ها اولویت‌ها تصویب شود  تا به مرحله اجرا برسد.

 

کد خبر 149469

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید