جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
یکشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۵:۱۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فرماندار شهرستان شیراز گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در صورت عدم رعایت دستورالعمل های کاهش و مدیریت بهینه مصرف برق بازخواست خواهند شد.

به گزارش پیام خبر، محمدرضا امیری در نشست هماهنگی مدیریت بهینه مصرف برق در ادارات این شهرستان با اشاره به اینکه اعمال نظارت های هدفمند به منظور کاهش و مدیریت بهینه مصرف برق در دستگاه ها و ادارات دولتی این شهرستان با تشکیل گروه های نظارتی آغاز شد است افزود: با شکل گیری این گروه ها به دنبال ایجاد فرایندی هستیم تا به کاهش مصرف حدود ۷۰ مگاواتی در سطح شهرستان شیراز دست یابیم که در صورت تحقق این امر ۲۵ درصد خاموشی های شهرستان کاهش خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با بیان اینکه کاهش این میزان از مصرف برای ادارات شاید سختگیرانه باشد، عنوان کرد: مردم به دلیل خاموشی ها در شرایط سختی به سر می برند و از این رو ادارات نیز مکلف و ملزم به انجام اقدامات لازم برای کاهش مصرف برق هستند و تذکرات اکیپ های نظارتی برق در ادارات می بایست اجرایی شوند.

فرماندار شهرستان شیراز در با بیان اینکه اکیپ های تشکیل شده متشکل از پایگاه مقاومت بسیج ادارات، حراست و نماینده اداره برق، فعالیت خود را به صورت فوق العاده آغاز کرده اند، افزود: مواردی مانند کاهش مصرف برق و خاموشی در ساعات غیر اداری، الزام به کار گیری ژنراتور های دیزلی برای تامین برق و استفاده از وسایل سرمایشی متناسب با اقلیم شهرستان در ادارات بررسی و تذکر های لازم داده می شود.

به گفته امیری، فرمانداری شهرستان شیراز با همکاری شرکت نفت، آماده تامین سهمیه سوخت مورد نیاز ژنراتور های برق در دستگاه های اجرایی است و در این خصوص محدودیتی وجود ندارد از این رو عدم استفاده از این دستگاهها تخلف به شمار می آید و در مقابل مشوق هایی نیز برای استفاده کنندگان از ژنراتورها از سوی شرکت توزیع نیروی برق شیراز پیش بینی شده و اعمال خواهد شد. ‌

وی  با تاکید بر اینکه گزارش های تهیه شده توسط اکیپ های نظارتی، ارزیابی خواهد شد و میزان پایبندی ادارات به دستورالعمل های ابلاغی سنجیده می شود، بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها بازخواست خواهند شد.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز با یاد آوری اینکه وجود و فعالیت دستگاههای رمز ارز یکی از دلایل عمده افزایش مصرف نیروی برق در کشور است، ابراز کرد: کمیته کشف و شناسایی مزارع استخراج ارز دیجیتال در شهرستان شیراز با مسئولیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تشکیل و اداره اطلاعات، شرکت برق، اداره صنعت، معدن و تجارت و دیگر نهاد های مرتبط در آن عضویت دارند.

امیری ضمن تقدیر از تلاش های شرکت های تامین و توزیع نیروی برق شهرستان شیراز برای ارائه خدمات به شهروندان بیان کرد: همان گونه که در مسائل مختلف دستگاه های متولی باید نسبت به مردم پاسخگو باشند در موضوع خاموشی ها نیز باید اطلاع رسانی و پاسخگویی لازم انجام پذیرد.

تلاش برای کاهش خاموشی ها ادامه دارد

قائم مقام شرکت توزیع برق شیراز نیز ضمن عذرخواهی از مردم بابت مشکلات تامین برق پایدار، از پایدار شدن وضعیت شبکه در محدوده تحت مدیریت این شرکت خبر داد.

علی مولودیان با بیان اینکه تلاش‌ها برای به حداقل رساندن خاموشی‌ها تداوم دارد گفت:خوشبختانه با مجموعه اقدامات مدیریتی اجرا شده از سوی وزارت نیرو و با همکاری خوب مشترکان بخش کشاورزی و همراهی مشترکان خانگی، وضعیت شبکه در محدوده عملکرداین شرکت پایدار است.

مولودیان با بیان اینکه تمام تلاش شرکت توزیع نیروی برق شیراز، تامین برق مطمئن و پایدار برای شهروندان است، افزود: این مهم نیازمند همدلی و همراهی همه مشترکان در بخش‌های مختلف و البته همراهی و همیاری دستگاه‌های دستگاه‌ها و دوایر دولتی و نیمه دولتی است.

 

کد خبر 149554

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید