جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
یکشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۲۳:۵۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهردار شیراز گفت: احیای زندگی در بافت تاریخی شیراز با تعریف پروژه ها و توسعه گردشگری در این بافت از نتایج تلاش هرداری شیراز است و اقدامات ما در بافت تاریخی شیراز معادل ٤٠ سال گذشته است.

به گزارش پیام خبر، حیدر اسکندرپور امروز یکشنبه ٢٧ تیر در کنفرانس خبری با اشاره به ادعاهای شهردار سابق شیراز در خصوص میزان بدهی شهرداری کنونی گفت: در هر موقعیتی شهروند شیراز محسوب می شویم و با استقرار شورای ششم گزارش کاملی از عملکردها و اقدامات در روزهای آتی به عنوان یک سند ارائه خواهم کرد.

شهردار شیراز افزود: بخش هایی از اظهارات نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس و شهردار سابق به شهرداری و عملکردها تعلق دارد اما به بخش ها و صحبت های شخصی به احترام شهردار سابق شیراز سکوت می اینکه گفته می شود شهردار نباید سیاسی باشد را قبول ندارم زیرا یک مسئول زمانی که وارد یک عرصه می شود باید در عرصه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... دارای سررشته و تخصص باشد.

وی اضافه کرد: ۹۷ درصد بودجه عمرانی شیراز در سال ۹۷ و ۹۸ به پروژه های نیمه تمام اختصاص یافت و از سال ۹۹ فرصت آغاز پروژه های جدی را یافتیم.

اسکندرپور با اشاره به خط ۲ متروی شیراز بیان کرد: فقط خط ۲ متروی شیراز معادل چندین پروژه شهری است و ۲ هزار و یکصد  میلیارد تومان تزریق مالی به آن داشته ایم و در کل کشور رکورد در حفاری خط ۲ زدیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ شاهد اختصاص ۱۳ و ۸۱ صدم درصدی بودجه به حمل و نقل عمومی شیراز بودیم در حالی که این رقم در سال ۹۱ تنها سه و ۶ دهم بوده است.

اسکندرپور با اشاره به میزان بدهی شهرداری کنونی شیراز آن هم با توجه به افزایش چشمگیر نرخ ارز در سال های اخیر گفت: میزان بدهی شهرداری شیراز در سال ۹۶ معادل چهار هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان (یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار) بود و امروز این بدهی با دلار بیش از ۲۰ هزر تومان ۲۲۰ میلیون دلار است که با توجه به تسویه حساب ها دارای آن تفاوتی که اعلام شده نیست.

اسکندرپور ادامه داد: اما در دوره فعلی بدهی بانکی از یک هزار و هشت میلیارد تومان به ۲ هزار و ٦٠٠ میلیارد تومان رسیده که یک هزار میلیارد تومان آن سود تسهیلات است و بدهی پیمانکاران در دوره فعلی به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و بدهی مربوط به اوراق مشارکت نیز به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده و در واقع در این دوره سقف تعهدات اوراق مشارکت ما افزایش نیافته است.

وی تاکید کرد: شیراز، شهرداری قدرتمندی دارد که به راحتی می ‌تواند از عهده تعهدات خود بر آید و با قدرت پروژه‌ها را پیش ببرد و برای تکریم شهروندان با استقرار شهرداری الکترونیک استعلام ها از ۲ ساعت تا ۴۸ ساعت آن هم بدون نیاز به مراجعه حضوری شهروندان انجام می شود که خود ۷۵ درصد مراجعات حضوری به شهرداری را حذف کرده است.

شهردار شیراز با اشاره به اقدامات مطلوب شهرداری شیراز در بافت تاریخی بیان کرد: احیای زندگی در بافت تاریخی با تعریف پروژه ها و توسعه گردشگری در این بافت از نتایج این اقدامات است و شهرداری شیراز عضو مجامعی مانند عضو هیئت مدیره شهرهای تاریخی جهان، متروپلیس و ... شده سات که فرصت تبادل اطلاعات بین المللی را کسب کرده است و اقدامات ما در بافت تاریخی شیراز معادل ٤٠ سال گذشته است.

 

کد خبر 149812

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید