شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۷:۳۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارزشمندترین گونه جنگلی فارس در خطر آسیب انسانی؛

مروارید سبز ارسنجان نیازمند توجه مسئولان است

عجیب ترین درخت جنگلی ایران در ارسنجان فارس نیازمند نگاه و توجه مسئولان است.

به گزارش پیام خبر، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان اعلام کرد: درخت بنه ،پدیده ای عجیب و نادر در بین درختان جنگلی ایران بوده که به مروارید سبز ارسنجان نیز مشهور است و برای محافظت بیشتر نیازمند توجه ویژه مسئولان و حامیان طبیعت است .

خسروانیان با تشریح محل و موقعیت ویژه استقرار مروارید سبز ارسنجان گفت: این گونه نادر جنگلی در فاصله 120کیلومتری شمال شرقی مرکز استان فارس و در دو کیلومتری شمال شهرستان قرار گرفته است.

وی افزود: ارتفاع این درخت که روی صخره ای به ارتفاع 6 متر واقع شده 11 متر است و عظمت آن نظر هر انسان  بیننده ای را به خود جلب می کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از دیگر نکات جذاب این درخت بنه را استقامت و مقاومت طولانی آن عنوان کرد و گفت: این درخت تنومند جهت استقرار کامل خود موجب شکافتن عمیق صخره شده و ریشه خود را به زمین رسانیده است که این موضوع از اتفاقات عجیب پدیده زیست محیطی است.

خسروانیان با اشاره به استقرار این تک درخت بنه در منطقه ای عاری از درخت افزود: حفاظت و نگهداری از این درخت ارزشمند و کمیاب نیازمند عزم ملی مسئولان و نیز انجام تمهیدات لازم در این راستاست.

وی  از مسئولان کشور خواست تا از محل اعتبارات ملی و یا استانی اعتباری جهت ترمیم و بهسازی مسیر دستیابی به این درخت و نیز حفاظت و نگهداری از آن اختصاص دهند.

وی همچنین با تاکید بر ثبت این اثر ارزشمند طبیعی خواستار رسیدگی بیشتر به این اثر ارزشمند جنگلی از سوی فرماندار شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر ارسنجان شد و گفت: نامگذاری میدانی بنام مروارید سبز و خیابانی بنام طبیعت و یا جنگلبان تصویب و نامگذاری نمایند .

وی در پایان با اشاره به اینکه محل مورد نظر در آینده یکی از اهداف گردشگری خواهد بود به مردم فهیم ، با فرهنگ و طبیعت دوست شهر هم توصیه نمود از نوشتن یادگاری ویا بالا رفتن از سنگ و روشن کردن آتش در مجاورت مروارید سبز خودداری نموده و حداکثر تلاش خود در زمینه حفاظت از این پدیده نادر را سرلوحه بازدید های خود قرار دهند 

 

کد خبر 157837

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید