شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
پنج شنبه, ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۳۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا؛

سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی 2022 قطر

تیم ملی فوتبال ایران با شکست عراق زودترین صعود خود را در تاریخ فوتبال کشورمان، به جام جهانی را تجربه کرد.

به گزارش پیام خبر، در هفته هفتم مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا و از گروه A، تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی مقابل میهمانش عراق با برتری یک بر صفر به پیروزی رسید و به جام جهانی 2022 قطر صعود کرد.

در ۲۰ دقیقه ابتدایی نیمه نخست عراقی ها بهتر از ایران کار کردند اما در ادامه بازیکنان کشورمان عملکرد بهتری داشتند و می توانستند توسط علی قلی زاده، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و وحید امیری به گل برتری دست یابند اما درخشش سنگربان عراقی ها مانع از این امر شد.

در آغاز نیمه دوم و دقیقه ۴۸ این مهدی طارمی بود که در موقعیتی تک به تک با دروازه بان عراق، گل اول ایران را به ثمر رساند.

در ادامه نیمه دوم سامان قدوس دو موقعیت پیاپی را برای زدن گل دوم ایران داشت که به راحتی از دست داد تا در پایان ۹۰ دقیقه وقت قانونی تیم ملی فوتبال کشورمان با تک گل مهدی طارمی یک-صفر عراق را شکست دهد و در فاصله ۳ هفته مانده به پایان مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا، با ۱۹ امتیاز و قرار گرفتن در صدر جدول رده بندی گروه A، بعنوان اولین تیم از قاره آسیا تاریخی ترین صعود خود به جام جهانی قطر را جشن بگیرد.

تیم ملی فوتبال ایران در هفته هشتم مرحله مقدماتی جان جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا، سه شنبه ۱۲ بهمن در دیداری تشریفاتی میزبان امارات خواهد بود.

 

کد خبر 173737

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید